Israel Hayom

המטרה: אבו דאבי

הג'ודוקא פיטר פלצ'יק בטור בלעדי ל"ישראל היום": "השאיפה - לעמוד הכי גבוה על הפודיום באולימפיאד­ה" ● על ביקורו השני במדינה הערבית שבה יתחרה מחר במסגרת הגרנד סלאם: "זו מדינה עם תרבות ומנהגים אחרים משלנו, אבל עם הרבה הערכה לג'ודו"

- פיטר פלצ'יק

1 אחרי הקידוש שערכנו ביום שישי בבית המלון של משלת חת הג'ודו באבו דאבי, החלטתי לכת תוב את הטור הראשון שלי על המסע לעבר המדליה.

אכתוב בזמן שהוא נטו שלי, עם עצמי לפני או אחרי אימונים ותחת רויות, ובו אשתף אתכם הקוראים במה שעובר עלי.

אני כותב כשאני יושב עם עצמי בחדר במלון שמוקף אבטחה כבדה, מנקה את הראש מכל המחשבות ומתת רכז בקרבות שמחכים לי מחר בטורניר הגרנד סלאם שנערך כאן.

זאת הפעם השנייה שלי באבו דאבי, זו מדינה עם תרבות ומנהגים אחרים משלנו, אבל עם הרבה הערכה לענף הג'ודו. בניגוד לשנה שעברה ובעזת רת מאמצים גדולים של יו"ר האיגוד, משה פונטי, הוסכם שדגל ישראל יוצג וההמנון הלאומי יושמע אם נצליח לזת כות במדליית זהב. בנוסף, דגל ישראל יישאר מוטבע על החליפות של כל אחד ואחת מאיתנו.

זה אולי נשמע לחלקכם ברור מאת ליו, אבל עבורי אין מרגש מזה. כילד שעלה לארץ בגיל חצי שנה, אחרי כל הקשיים שעברתי, להגיע להתת חרות באבו דאבי ולייצג את המדינה שאני הכי אוהב בעולם והיא חלק בלתי נפרד ממני ומהדרך שלי כספורטאי, זה עניין מרגש.

ענף הג'ודו עבר שינויים גדולים בשנים האחרונות, ועצם העובדה שאת נחנו כאן תחת הדגל הלאומי מסמל בעיק 2ר שחזרנו להתעסק בנטו ספורט. ובעניין הזה, מחר יש קרב, שאותו אתחיל בסיבוב השני מול יריב מטורקמניסט­ן או מאסטוניה. זה לא יהיה קל, כל אחד מהלוחת מים רוצה להשיג את התוצאה הטובה ביותר מבחינתו, אבל אני יודע שכולנו ללא יוצא מן הכלל ניתן את המקסית מום כמו בכל תחרות.

ג'ודו בשבילי הוא ספורט שנותן המון לעיצוב האישיות של כל מי שעוסקים בו. החל מהאימונים, הפית זיותרפיה, האכילה הנכונה והבריאה (וידוי: אני מחכה למשולש הפיצה שית גיע אחרי התחרות), השיחות עם הפת סיכולוג והמאמנים - כל אלה עוזרים לי להגיע מוכן ככל שניתן לשיא שלי.

ומה השיא האמיתי? השאיפה היא לעמוד הכי גבוה שאפשר על הפודיום במשחקים האולימפיים בטוקיו בעוד שנתיים. אני יודע שזו השאיפה של

כל ג'ודוקא בעולם, אבל עד אז אני צריך לצבור נקודות ולשאוף לנצח בכל טורניר ואליפות. ומחר אבו דאבי היא המשימה שלי.

בפינה שלי יחכה לי כרגיל, האיש והאגדה, מאמן נבחרת הגברים, אורן סמדג'ה. הלוואי שהמילים שלו יחז קו אותי ויעזרו לי להפיל את היריב באיפון. זה לא קל, אבל זה אפשרי.

יום הקרבות שלי מחר חשוב מאוד וההבטחה היחידה שאני יכול לתת היא שאתן את הכל. אני מקווה שזה יספיק.

 ??  ?? פלצ'יק בשנה שעברה באבו דאבי. הפעם הוא יתחרה עם הדגל על החליפה
פלצ'יק בשנה שעברה באבו דאבי. הפעם הוא יתחרה עם הדגל על החליפה
 ?? צילום: אי.פי.אי ?? יו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי, אתמול באבו דאבי
צילום: אי.פי.אי יו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי, אתמול באבו דאבי
 ?? צילום: דני מרון ?? פלצ'יק. יקווה לצבור ניקוד לקראת המשחקים האולימפיים
צילום: דני מרון פלצ'יק. יקווה לצבור ניקוד לקראת המשחקים האולימפיים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel