Israel Hayom

הרמטכ"ל כוכבי

יום חג לצה"ל: שר הביטחון הכריז על אלוף אביב כוכבי כרמטכ"ל ה 22 אבל על ההודעה העיב סכסוך בין ליברמן לנתניהו - שבלשכתו לא מיהרו לברך, ובסוף הודיעו: "מועמד ראוי" הערכה: "רה"מ העדיף את אלוף זמיר בתפקיד" המשוכה הבאה: אישור מינוי כוכבי בוועדה למינוי בכירים

- לילך שובל כתבתנו לענייני צבא

על יום חגו של צה"ל, עם ההכ רזה על אלוף אביב כוכבי כרמטכ"ל ה 22 של מדינת ישראל, העיב בכל זאת דבר אחד: העימות בין שר הביטחון לראש הממשלה בנוגע למינוי.

ביום שישי בצהריים פרסם שר הבי טחון אביגדור ליברמן הודעה שלפיה החליט לבחור באלוף כוכבי כמועמ דו לתפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל, ונוסחה כהחלטה חד צדדית של השר. בהודעה נמסר כי ליברמן הודיע על החלטתו לראש הממשלה בנימין נת ניהו ולרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט ושוחח גם עם שלושת המועמדים הנוספים לתפקיד. מינויו של כוכבי טעון עדיין את אישור הוועדה למינוי בכירים בשירות המדינה.

שלא כמקובל, בהודעה לא נמסר כי ההחלטה התקבלה בעצה אחת עם נת ניהו, ובלשכתו של נתניהו לא מיהרו לברך. חמש שעות תמימות חלפו מהודעתו של שר הביטחון ועד שנת ניהו בירך בפומבי את האלוף כוכבי. ליברמן, טענו גורמים המעורים בנו שא, פרסם את החלטתו בניגוד לעמ דתו של נתניהו. ראש הממשלה אמנם הסכים למנות את כוכבי לתפקיד, אך דרש באותה נשימה כי בהודעה ייק בע גם שזמיר הוא סגן הרמטכ"ל הבא - וזאת בניגוד לעמדתו של ליבר מן. בהודעת הברכה של נתניהו נמסר כי ראש הממשלה סבור שכוכבי "הוא המועמד הראוי להיות הרמטכ"ל הבא של צה"ל". בה בעת, גורמים בסביבתו של ראש הממשלה עקצו את ליבר מן ומסרו כי הבחירה בכוכבי נעשתה "לאחר ששר הביטחון ירד מהבחירה הראשונה שלו באלוף ניצן אלון". אותם גורמים הדגישו כי סביר שאלוף אייל זמיר ימונה לסגן הרמטכ"ל הבא.

"בחירה מתבקשת"

שר הביטחון ליברמן לא נשאר חייב. בלשכתו מסרו כי הבחירה בכו כבי היתה "טבעית ומתבקשת" וכי "כל השאר זה בדיות והמצאות". ליברמן גם לא היה מרוצה מהודעתו של נת ניהו על כך שזמיר יהיה סגן הרמטכ"ל הבא, ומסר כי "סגן הרמטכ"ל הבא ייבחר לאחר מינויו של אלוף כוכבי לרמטכ"ל, בהתייעצות בינו לבין שר הביטחון, כמקובל מאז ומעולם".

בעוד כחודשיים צפוי הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, לסיים את תפקידו ולפרוש מהצבא. מי ששוחח עם ליברמן בימים האחרונים התרשם שאינו מרוצה מכך שבחירת הרמטכ"ל נגררת ומת עכבת. הוא רצה למנות לרמטכ"ל את המועמד הטבעי לתפקיד, אלוף אביב כוכבי, ואילו ראש הממשלה בנימין נתניהו התעקש דווקא על מינויו של אלוף אייל זמיר. זמיר נחשב קצין מו כשר מאוד שזוכה גם להערכת ליברמן, אבל שר הביטחון סבור כי כעת אינו בשל להתמנות לרמטכ"ל.

 ??  ??
 ?? צילום: קוקו ?? רא"ל איזנקוט
צילום: קוקו רא"ל איזנקוט

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel