Israel Hayom

מרגיש רב אלוף

- בהכנת הידיעה השתתפו עדי חשמונאי ודניאל סיריוטי

כוכבי נחשב כמי שעבר בכל התח נות הנדרשות בצה"ל כדי להגיע לת פקיד הנכסף. הוא משרת כעת כסגן הרמטכ"ל, וקודם לכן שימש אלוף פי קוד צפון וראש אמ"ן. לפני כן שירת בין השאר כראש חטיבת המבצעים וכ מפקד חטיבת הצנחנים.

מועמד נוסף לתפקיד היה אלוף ניצן אלון, שלא עשה את המסלול המקובל ללשכת הרמטכ"ל מכיוון שלא כיהן כסגן הרמטכ"ל, והפיקוד שעליו היה אמון היה פיקוד המרכז. המועמד הר ביעי, אלוף יאיר גולן, עשה את המ סלול המתבקש, אך מועמדותו ירדה מהפרק ככל הנראה לאחר שהשווה את המצב בישראל לזה ששרר בגרמניה הנאצית ערב מלחמת העולם השנייה.

הסערה בדרך: מינוי הסגן

כשכוכבי יענוד על כותפותיו את דרגות רב האלוף, יתפנה צה"ל לע סוק בשאלה מי יהיה סגן הרמטכ"ל, שבפועל, יהיה גם מועמדים המובי לים לתפקיד הרמטכ"ל ה 23 של צה"ל ולהחליף את כוכבי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו רצה לכפות על שר הביטחון להכריז על אלוף אייל זמיר כסגן הרמטכ"ל, אך ליברמן מנע זאת ממנו מכיוון של דבריו, על פי ההליך המקובל, סגן הרמטכ"ל צריך להיבחר לאחר מינויו של כוכבי לרמטכ"ל, בהתייעצות בין הרמטכ"ל הנבחר לבין שר הביטחון. תמיכתו הפומבית של נתניהו באלוף זמיר עלולה להיות בעוכריו של הקצין המוכשר, שיזוהה מעתה כאיש של ראש הממשלה, ויש שיטענו גם כאיש של רעייתו. השניים מכירים אישית, לאחר שהאלוף שימש בעבר מזכירו הצבאי של נתניהו וזכה לאמונו ולהערכתו.

מנהיג מילדות

עם היוודע ההחלטה על מינוי כו כבי לרמטכ"ל הוצף בית המשפחה באינספור ברכות וזרי פרחים. שאול כוכבי, אביו של הרמטכ"ל המיועד, לא הצליח להסתיר את התרגשותו מעשרות הברכות והטלפונים שקיבל במהלך סוף השבוע. "סוף השבוע היה מרגש מאוד. קיבלתי הרבה טלפונים ומסרונים של בני משפחה, חברים ומ כרים שבירכו אותנו", אמר ל"ישראל היום", "כולם שמחים בשמחתי, וזה מחמם את הלב".

גם חברי הילדות של הרמטכ"ל המיועד מקריית ביאליק התמוגגו. גדי שבתאי, שלמד עם כוכבי בכיתה ו', סיפר כי עוד מילדות ידעו הח ברים שלכוכבי צפוי עתיד מזהיר. "כבר כילד הוא התבלט כמנהיג. בכל פעם שהיתה מחלוקת בין הילדים, היו באים להתייעץ איתו. הוא אף פעם לא היה קופץ מייד למסקנות, אלא תמיד אמר שהוא רוצה לשמוע את כל הצדדים ולהבין את הסוגיה לעומק", סיפר שבתאי, "הוא היה ילד תלמיד מצטיין, ספורטאי מצטיין, חבר טוב, הגון וישר. בשנים האחרונות הוא הת גלה כאיש אדיב ונדיב, כזה שרואה את האדם לפני שהוא רואה את המדים". ד"ר טל שדה, חבר ילדות של אביב כוכבי, סיפר כי כילד "תמיד הוא הגן על החלשים. קורה שלפעמים מתנכ לים לילד או לילדה, הוא אף פעם לא היה חלק מהדברים האלה".

ראש עיריית קריית ביאליק, אלי דוקורסקי, בירך את כוכבי לרגל בחי רתו. "הוא יהיה רמטכ"ל מצוין", אמר דוקורסקי, בן כיתתו של כוכבי וחברו, "מידותיו טובות והוא מתאים להנהיג את צה"ל בתקופה מאתגרת זו".

ברכה מעניינת במיוחד על המי נוי הגיעה מכיוון ניקי היילי, השגרי רה היוצאת של ארה"ב באו"ם. "צה"ל נמצא בידיים מצוינות", אמרה.

 ?? צילום: הרצי שפירא ?? החייל מס' .1 כוכבי שב לביתו, אתמול
צילום: הרצי שפירא החייל מס' .1 כוכבי שב לביתו, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel