Israel Hayom

הסערה שאחרי גילוי השערה

המשטרה: השערה שנמצאה על גופת ראדה נבדקה, ויכולה להתאים לעשרות אלפי אנשים ● שופט העליון בדימוס דנציגר: "יש סיכוי שייערך משפט חוזר"

- יאיר אלטמן

לאחר גילוי הראיה החדשה בפרשת רצח תאיר ראדה ז"ל, בדמות שערה שנמצאה על גופתה שאינה שייכת לרומן זדורוב שהורשע ברצח, הדרמה נמשכת ומסתעפת.

גורמים במשטרה הגיעו בסוף השבוע לבדוק את השערה שנמצאה על גופתה של תאיר ז"ל ובדקו אותה בנתוני המאגר הישראלי המכיל 2,000 אבי טיפוס של דגימות. השערה נמצאה מתאימה לתשעה מהם, כחצי אחוז בלבד. משמעות הדבר היא שהשערה עשויה להתאים לעשרות אלפי ישראלים.

ייערכו בדיקות נוספות

הפרקליטות מסרה בתגובה לדברים כי על פי תשובת המכון לרפואה משפטית, "לא נמצאה התאמה בין אף אחת מן השערות לבין א"ק (האישה שנחקרה בכך שסיפרה, לפי כמה עדויות, כי רצחה את תאיר; י"א). שערה אחת מתוך השלוש נמצאה מתאימה לפרופיל המיטוכונדר­יאלי של המכונה א"ח, בן הזוג לשעבר של א"ק. התאמה זו משמעה כי א"ח הוא אחד מקבוצת אנשים רחבה, שלא ידוע מה מספר הפרטים הנמנים עימה, שיכולים להתאים לשערה שנמצאה. למרות האמור - תוצאת הבדיקות תיבחן על ידי הפרקליטות כדי לבדוק את השאלה אם יש לדברים משמעות כלשהי, ומה הערך הראייתי של הבדיקה לנוכח העובדה שלא נעשתה השוואה למאגר פרופילים ישראלי, ככל שקיים כזה". ד"ר נורית בובליל, מנהלת המ־ עבדה הביולוגית במכון, מסרה זמן קצר לאחר מציאת הראיה כי "התקבלו לכאן שתי דגימות חדשות, שלמעשה נבדקו בהרחבה של בדיקות שלא בוצעו קודם. הממצאים שהתקבלו מהבדיקה הנוכחית הועברו היום לנציגי פרקליטות המדינה ולסנגורו של רומן זדורוב, וההתפתחויו­ת בהמשך, ייתכן שיובילו לבדיקות נוספות".

בדרך למשפט חוזר?

בתוך כך, השופט בדימוס יורם דנציגר, שזיכה בדעת מיעוט את רומן זדורוב, התייחס במסגרת אירוע אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב לנתונים החדשים שנחשפו בפרשה וטען כי הדבר יכול להביא למשפט חוזר. "לפני חודשיים, הסברתי שיש סיכוי לא מבוטל שהתיק הזה יעבור עוד שלב וייערך בו משפט חוזר", אמר דנציגר, "לא מתאים ולא ראוי ששופט בדימוס יחווה דעתו האם דעת הרוב היתה נכונה או דעת המיעוט. לא חושב שזה רצוי. יש לנו מערכת רצינית. אני מניח שאם זה יגיע לשלב משפט חוזר, כל התהיות יתבררו".

כזכור, ביום חמישי פורסם כי שתי דגימות חדשות של שערות שנמצאו על גופתה של תאיר ראדה נבדקו, על פי בקשת סנגורו של רומן זדורוב, במכון לרפואה משפטית. על פי מנהל המכון, נמצאו ממצאים חדשים, עם פרופילים גנטיים שונים, ובהם שערה שמתאימה לדנ"א של א"ח - חברה לשעבר של א"ק - הדמויות שנחשפו בסדרה "צל של אמת". בסדרה טוען א"ח כי א"ק התוודתה בפניו כי רצחה את ראדה.

 ??  ?? תאיר ראדה ז"ל
תאיר ראדה ז"ל
 ??  ?? רומן זדורוב
רומן זדורוב

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel