Israel Hayom

"שברנו חלונות כדי לברוח": שליחנו מדווח מזירת הטבח בקליפורניה

לוחם מארינס לשעבר פתח בירי במסיבת סטודנטים בקליפורניה ● "ירה כ 30 כדורים וזרק רימוני עשן, פרצנו חלונות כדי לברוח"

- דודי כספי

עוד אירוע ירי קשה בארה"ב. 12 בני אדם נרצחו ו 22 נפ צעו בלילה שבין רביעי לחמישי בפיגוע ירי במגה בר בקליפורניה. היורה, איאן לונג, בן ,28 לוחם מא רינס לשעבר, התאבד בירי בסוף מסע הרצח.

האירוע התרחש במגה בר בת'אוזנד אוקס שבלוס אנג'לס רבתי, שנקרא "בורדר ליין", בזמן שנערכה במקום מסיבת סטודנטים. לפי העדים, נש מעו 30 יריות לפחות במקום בזמן ששהו בו מאות בני אדם. היורה ירה בשומר והשתמש גם ברימוני עשן במהלך מסע הירי.

עד ראייה סיפר ל"ישראל היום" כי "בהתחלה חשבתי שמדובר בזיקו קים, אבל זה נראה ממש לא הגיוני. ראיתי ששוטר נפגע וסייעתי לע זור לקחת אותו בחזרה לניידת. הוא היה ללא הכרה". אחד העדים, קארל אדגר, סיפר ל"ישראל היום" כי "זה היה ערב קאנטרי שמתרחש בכל יום רביעי. מגיעים חבר'ה מקולג'ים מקומיים בכל אזור ונטו רה, סן פרננדו ואלי וסנטה קלריטה. תמיד יש אווירה טובה, זה מקום שמרגיש בטוח. אני חושב שאפילו היו פה כאלה שהיו בשנה שעברה בפסטיבל הקאנט רי ‪'Route 91'‬ בלאס וגאס ושרדו את מה שקרה שם )מסע ירי הגדול ביותר בארה"ב, שבו נרצחו 59 בני אדם, ."(כ"ד

עדת ראייה נוספת, סאמר, סיפ רה ל"ישראל היום" בכאב כי "רקדנו ופתאום ראיתי מישהו נכנס למקום. שניות אחר כך שמעתי קולות ירי והמקום התמלא עשן". חב רתה קיילה סיפרה כי "אמ רתי לכולם להשתטח על הרצפה. הייתי בצבא ולכן ידעתי לזהות קול של ירי. ראינו אנשים שיצאו דרך המטבח, דרך החלונות, אנ חנו יצאנו דרך דלת החירום האחורית. כל מה שרציתי זה לצאת משם בש לום ולהוציא את החברים שלי משם".

השריף של מחוז ונטורה, ג'ף דין, אמר כי "המראות במועדון קשים מאוד ויש דם בכל מקום".

דיווח: "היורה הלום קרב"

היורה, איאן לונג, חייל ששירת בחיל הנחתים של ארה"ב, השת מש באקדח גלוק בקוטר 45 קלי בר. מניעיו של לונג טרם התבררו. שכניו טוענים כי סבל מבעיות של פוסט טראומה בעקבות שירותו הצ באי, אולם הרשויות האמריקניות טרם אישרו את המידע הזה. המשט רה אמרה כי היורה החזיק נשק כחוק, אך חיבר אליו מתקן בלתי חוקי שמ גדיל את המחסנית.

מספר הנרצחים מהטבח עומד על 12 בני אדם, אך יכול היה להיות גבוה בהרבה לולא גבורתו של רון הלוס, אחד מסגניו של השריף המ קומי, ששילם על כך בחייו. הלוס בן ה 54 שמע על הטבח ברשת הקשר בזמן שהיה בתפקיד, ומיהר לזירה. עוד לפני כן הספיק להתקשר לאשתו ואמר לה, "אני צריך לטפל במשהו. אני אוהב אותך, נדבר בהמשך".

כאשר הגיע למגה בר הוא הסתער לכיוונו של היורה, אך נורה כמה פע מים ומאוחר יותר מת מפצעיו בבית החולים. "הוא מת כגיבור, הוא נתן את כל כולו, הוא נכנס פנימה כדי להציל חיים", ספד לו השריף המקומי ג'ף דין. עוד הוסיף בדמעות כי "אני לא זוכר שום אירוע של ירי המונים ביותר מ 40 שנותיי במקצוע".

הירי בבר הקאנטרי היה הירי ההמוני השלישי בארה"ב בתוך פחות משבועיים. לפני כשבועיים נורו שתי נשים בשיעור יוגה בטלהסי, פלורידה, ויום לאחר מכן חמוש אנטישמי רצח 11 מתפללים בבית כנסת בפיטסבו רג, תוך כדי שהוא צועק "כל היהודים חייבים למות".

 ??  ??
 ?? צילום: אי.פי ?? ערב שמח שנגמר בסיוט. מבלים ששרדו
צילום: אי.פי ערב שמח שנגמר בסיוט. מבלים ששרדו
 ?? צילום: אי.פי.אי ?? מקום הירי
צילום: אי.פי.אי מקום הירי
 ??  ?? סגן השריף רון הלוס ששילם בחייו
סגן השריף רון הלוס ששילם בחייו
 ??  ?? היורה איאן לונג
היורה איאן לונג
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel