Israel Hayom

"ניסיון השמאל להדביק את הפרשה לנתניהו - התרסק"

המלצות המשטרה יצרו סערה במערכת הפוליטית ● הליכוד: "גבאי ולפיד ניסו להחליף ר"מ בהאשמות סרק" ● באופוזיציה תקפו: "איך נתניהו לא ידע?"

- אריאל כהנא וגדעון אלון

ההתפתחויות הדרמטיות בפרשת הצוללות גררו באופן טבעי תגובות רבות במע רכת הפוליטית. נתניהו באופן אישי מתקשה להאמין שהחשדות נגד קרוב משפחתו, דוד שמרון, נכונים. נתניהו ושמרון עובדים יחד עשרות שנים, ורה"מ הגדיר אותו בעבר אדם ישר.

גם בנוגע לחשדות האחרים, נת ניהו בשלב הזה לא משוכנע שכס פי שוחד היו מעורבים או השפיעו על תהליכי קבלת החלטות בנוגע לרכש הצוללות או כלי שיט אחרים. כך או כך, בסביב תו שבים ומדגישים כי לו עצמו אין כל קשר לפרשה, וזאת בניגוד לטענות האופוזיציה.

בהודעת הלי כוד שיצאה בשמו של נתניהו נאמר כי "הניסיונות של השמאל לה דביק את פרשת הצוללות לראש הממשלה נתניהו - התרסקו אל קרקע המציאות. אנו משתתפים בצערם של לפיד וגבאי, שגם הפעם נגוזה תקוותם הנואשת להחליף את ראש הממשלה נתניהו באמצעות האש מות סרק". בד בבד, ח"כים ושרים בליכוד גיבו את נתניהו. ח"כ מיקי זהר אמר כי "לא היה כלום. השמאל מנסה להד ביק לרה"מ פרשיות שחיתות ונכשל בכך שוב ושוב. רה"מ מעולם לא היה נותן יד לפעולה המנוג דת לאינטרסים של מדינת ישראל". שרים בליכוד שמ כירים חלק מהחשו דים בפרשה אמרו ל"ישראל היום" כי הם מתקשים להאמין לחשדות כי נל קחו כספי שוחד. גם השר נפתלי בנט אמר כי "אחרי עבודה קרובה עם נת ניהו במשך שנים, אני משוכנע שהוא לא עשה משהו נגד ביטחון ישראל".

עם זאת, בנט קרא לערוך בדק בית יסודי בתחום הרכש הביטחו ני. "כשרים בקבינט שמחליטים על עסקאות ענק, אנחנו צריכים להיות בטוחים שהשיקולים שמוצגים בפ נינו ענייניים".

אלא שבאופוזיצי­ה לא התרשמו. יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד אמר כי "המלצת המשטרה לא מאפשרת לנ תניהו להמשיך לכהן עוד בתפקידו. במשמרת שלו אנשי אמונו והקרובים לו ביותר חשודים כי סחרו בקודש הקודשים של ישראל".

לדבריו, "נתניהו חייב לציבור הסבר. מה עוד הוא לא ידע? איך ייתכן שהוא לא ידע, ומדוע אישר מכירת צוללות מתקדמות למצרים תוך שהדבר הוסתר משר הביטחון, ממשרד הביטחון ומצה"ל? אם כל זה קרה מבלי שנתניהו יודע מה הולך אצלו בלשכה, הוא אינו כשיר להמ שיך בתפקידו".

ראש האופוזיציה ציפי לבני הת בטאה באופן דומה ואמרה כי "במשך שנים יצר נתניהו תרבות של שחי תות שלטונית. מי שדואג לביטחון, לא מאפשר למקורבים שלו לבחוש בביטחון בשביל רווח אישי. כן ידע או לא ידע - היה צריך לדעת".

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי אמר כי "גניבת כסף ממערכת הבי טחון היא בגידה בחיילי צה"ל. בכסף הזה יכולנו לרכוש נגמ"שים במקום הנגמ"שים המיושנים שאיתם נכנ סו החיילים שלנו לעזה לפני ארבע שנים. אם רה"מ לא ידע - עליו לה תפטר כי הוא לא כשיר לנהל את מערכת הביטחון שלנו".

 ?? צילום: יוסי זליגר ?? לפיד
צילום: יוסי זליגר לפיד
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? נתניהו
צילום: אורן בן חקון נתניהו
 ?? צילום: דודו גרינשפן ?? יעלון
צילום: דודו גרינשפן יעלון
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel