Israel Hayom

ברקוביץ זקוק לכמה ניסים, אך הקרב עוד פתוח

- נדב שרגאי

השמיים לא נפלו על עופר ברקוביץ כשנו דע שלשום שהבית היהודי תומכים במשה ליאון. אחרי הכל, בנט אינו האדמו"ר מגור וחגית משה אינה האדמו"רית מלודמיר, ו"צאן מרעיתם", הציבור הדתי לאומי בירושלים, בני גוד לרוב הציבור החרדי - בוחר, ולא רק מצביע.

ולמרות זאת, ברקוביץ ספג מכה, בוודאי תד מיתית. ליאון הוכיח בחודשים האחרונים שהוא יודע לנהל מו"מ ולסגור עסקאות טוב ממנו. את המחיר מול התועלת נוכל לשפוט כולנו - אם ליאון ינצח - רק אחרי הבחירות.

עכשיו עומדים לצידו של ליאון, לפחות פו רמלית, ה"גייסות" של ש"ס, דגל התורה, קרוב לוודאי אגודת ישראל, וגם הציבור החרד"לי שאותו מובילים במועצה אריה קינג ויהונתן יוסף, נכדו של הרב עובדיה יוסף. הבית היהודי היה רק הקינוח. אין ביטחון שמי שחתם בשמו, אכן מסוגל לספק את הסחורה - קולות המצ ביעים. על הנייר, הסיכויים נוטים אפוא לטובת ליאון. ההערכות הן שלרשותו עומדים יותר מ 70 אלף קולות הליטאים וש"ס, כ 20 אלף קולות החסידים וכ 10,000 קולות חרד"ליים. סך הכל כ 100 אלף קולות "בטוחים". אם מניחים, כמו אנשי ליאון, שכמחצית ממצביעי אלקין בסיבוב הראשון ייתנו את קולותיהם לליאון, מצבו טוב אף יותר.

כדי שברקוביץ יגבר על ליאון, צריכים לה תרחש כמה "ניסים":

א. שיעור ההצבעה אצל החרדים מש"ס והלי טאים חייב לרדת. אנשי ברקוביץ בונים על כך שליאון יתקשה לשחזר את ההתלהבות של הסיבוב הראשון, שבו היתה למצביעים הללו מוטיבציית יתר לבחור גם בסיעה שלהם במו עצת העיר.

ב. שיעור ההצבעה של החילונים שתמכו בברקוביץ, ועלה רק מעט, חייב לנסוק לפחות ל 70 אחוזים.

ג. איבת החסידים ל"דגל" צריכה להיות ברמה כזאת, שהם יעדיפו להצביע ברגליים ולהישאר בבית, מאשר להצביע לליאון. כאן בונים אנשי ברקוביץ בעיקר על חסידות גור, שהאדמו"ר שלה אינו שש לתמוך בליאון, ופחות על מצ ביעי בעלז וויז'ניץ, שאדמו"ריהם כבר הורו להם להצביע לליאון.

ד. ה"נס" הרביעי, שבלעדיו לברקוביץ אין סיכוי, קשור למצביעי אלקין - כ 50 אלף איש, שמהם יש להחסיר את רבבת אנשי "הפלג הירו שלמי", שאינם מתכוונים להצביע לברקוביץ. ב 40 אלף הנותרים ברקוביץ משקיע בימים האחרונים המון פרסום וניסיונות שכנוע, והשא לה לגביהם היא כפולה: כמה מהם בכלל יגיעו לקלפי כדי לבחור במועמד שמלכתחילה לא חפצו בו? ואם יגיעו לשם - האם אכן יצביעו לברקוביץ? כדי לנהל קרב שקול עם ליאון, ברקוביץ זקוק לפחות ל 30 אלף מקולותיהם - משימה קשה ביותר.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel