Israel Hayom

"אבו מאזן אישר את הסכם ההסדרה המצרי"

העיתון "אל חיאת": יו"ר הרשות הסכים למתווה רגיעה ברצועה ● ישראל הסכימה להעברת 90 מיליון ד' מקטאר לחמאס ● בג"ץ עצר את הריסת בית המחבל מברקן

- ארז לין ויאיר אלטמן

העיתון הערבי "אל חיאת", הרואה אור בלונדון, דיווח את מול כי יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן נתן את הסכמתו למתווה ההס דרה המצרי במהלך פגישתו עם נשיא מצרים, א סיסי, בשבת.

ב"אל חיאת" ציטטו מקור פלשתיני בכיר, שסיפר כי אבו מאזן נתן את הס כמתו במהלך פגישה עם הנשיא המצרי בשארם א שייח', וכי תוכנית ההסד רה תכלול שלושה שלבים שבהם תהיה מעורבת גם הרשות הפלשתינית.

עוד נטען בעיתון הערבי כי ישראל הסכימה להעברת 90 מיליון דולרים מק טאר לארגון חמאס, שישמשו לתשלום משכורותיהם של אנשי חמאס, וכן לה גדלת יצוא הפירות והירקות מרצועת עזה. הרשויות בעזה מסרו כי המענק הק טארי כבר נכנס לרצועה, ולפיכך השכר המלא לפקידי הממשל בעזה עבור חודש אוגוסט ישולם כבר הבוקר.

כזכור, בשבת נפגשו נשיא מצרים, עבד אל פתאח א סיסי, ויו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן בחצי האי סיני ,כשברקע דיווחים על התקדמות במגעים בין המצרים לחמאס על הסכם הסדרה.

בתקשורת המזוהה עם הרשות הפלש תינית נותרו עמומים בכל הנוגע למט רות הפגישה. דוברו של אבו מאזן, באסם ראדי, אמר כי "השניים ידונו בסוגיות הבוערות הקשורות בסוגיה הפלשתינית ובנושאים בעלי עניין משותף".

בתחילת החודש החלה ישראל בהע ברת דלקים לרצועת עזה, למרות הת נגדותו של יו"ר הראשות אבו מאזן. הדלקים הועברו במכליות דרך מעבר כרם שלום ושימשו להפעלת תחנת הכוח ברצועה.

פלשתיני הרוג בעימותים

משרד הבריאות ברצועת עזה מסר אתמול כי פלשתיני נהרג מאש ישרא לית במהלך עימותים על הגדר. דובר המשרד טען כי התקרית התרחשה סמוך לדיר אל בלח במרכז הרצועה.

בתוך כך, בג"ץ הוציא אתמול בערב צו ארעי, המקפיא את הריסת בית המ חבל אשרף נעאלווה שרצח את קים יח זקאל לבנגרונד וזיו חג'בי ז"ל לאחר שכפת אותם. על המדינה להשיב בתוך עשרה ימים לעתירה. הצו, שמתייחס לקומת המרתף ולקומת הקרקע של המ בנה, שבהן התגורר המחבל, נחתם לאחר שנדחתה השגה שהגישה משפחתו של המחבל נגד ההריסה.

כזכור, הפיגוע אירוע לפני חודש בא זור התעשייה ברקן שבשומרון והמחבל עדיין לא נתפס.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? אבו מאזן וא סיסי בפגישתם האחרונה. הרגיעה בדרך?
צילום: אי.אף.פי אבו מאזן וא סיסי בפגישתם האחרונה. הרגיעה בדרך?

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel