Israel Hayom

במעמד צד אחד

מכבי ת"א הושפלה בבית על ידי אלופת אירופה: הובסה 87:66 מול ריאל מדריד ביורוליג ● הקהל קרא לנבן ספאחיה להתפטר

- יעקב מאיר

העונה האירופית בקושי הת חילה, אבל נראה שעבור מכבי תל אביב היא כבר הולכת להיגמר. ההפסד אתמול 87:66 לריאל מדריד הוריד את הצהובים למאזן 5:1 ביורוליג, העלה סימני שאלה גדולים לגבי ההמשך ושלח את הקהל בהיכל לקרוא להתפטרותו של המאמן.

פערי האיכות בין אלופת אירופה לאלופת ישראל ברורים וידועים לכו לם, אבל גם הם לא מסבירים את התצו גה הנרפית שהראו השחקנים בצהוב על הפרקט בהיכל מנורה מבטחים.

ההגנה של מכבי תל אביב לא קיימת כבר מתחילת העונה, ומול המטווח של סרחיו יול וג'ייסי קארול זה נראה גרוע אף יותר. שני הגארדים של הבלאנ קוס צלפו באין מפריע וגרמו לקהל בצהוב לקרוא בוז עוד במהלך המח צית הראשונה.

עשר הדקות הראשונות עוד היו סבי רות והסתיימו ביתרון מינימלי לטו בת האורחים מבירת ספרד, אבל ברבע השני הצהובים נעצרו על 8 נקודות בלבד ובירידה להפסקה לוח התוצאות הראה 23:41 ספרדי. החצי השני כבר היה לפרוטוקול וההפרש רק הלך וצמח. לא היה אפילו שחקן אחד בצהוב שניתן להצביע עליו כנקודת אור.

לנבן ספאחיה יש הרבה תירוצים, חלקם מוצדקים. ההיעדרויות של טא ריק בלאק וג'רמי פארגו משמעותיות, והפציעה באצבע מגבילה את סקוטי ווילבקין, ועדיין ממאמן באחת הקבו צות הגדולות באירופה מצופה להת נהג אחרת.

המאמן הקרואטי משדר לחץ רב וזה מקרין לשחקנים. לרמון סשנס הוא נתן

20 דקות אחרי שבעה חודשים בהם לא שיחק וגם לא התאמן במסגרת קבוצ תית וקיבל ממנו 8 נקודות בלבד. את ג'ון דיברתולומי­או, אחד השחקנים האכפתיים בסגל, הוא העביר סדרת חינוך ולא נתן לו לשחק עד הדקות האחרונות, גם כשהקבוצה התבזתה ואף אחד מהגארדים האחרים לא גילה יכו לת טובה. האוהדים לקחו צד בעימות בין המאמן לשחקן ומהיציעים הדהד שיר השחקן של הקפטן.

ההתנהלות של ראש המערכת המק צועית משפיעה גם על האנשים האח רים על הספסל. מנהל הקבוצה עמי ביטון ניהל טראש טוק מתמשך במה לך המשחק עם שחקן היריבה אנתוני רנדולף, שענה לו אחרי כל סל שקלע, והיו הרבה כאלה. ככה נראית מערכת באיבוד שליטה.

אם בהפסדים לפנאתינייק­וס, צסק"א מוסקבה ואולימפיאק­וס בתחילת העו נה מכבי ת"א עוד נראתה טוב, בשבוע האחרון היכולת חלשה להחריד ולא נראה שמשהו הולך להשתנות. זה כנ ראה מה שיעסיק את ראשי המועדון בימים הקרובים.

 ?? צילומים: אלן שיבר ?? איון עולה גבוה מעל הצהובים. רכרוכיות בהגנה של מכבי
צילומים: אלן שיבר איון עולה גבוה מעל הצהובים. רכרוכיות בהגנה של מכבי
 ??  ?? ספאחיה מתוסכל על הקווים
ספאחיה מתוסכל על הקווים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel