Israel Hayom

לא הצליחו לגרור את נתניהו לקלחת

- חיים שיין

הצוללות עלו על פני המים, נעו במהירות והותירו מאחוריהן שובל ארוך של קצף לבן שכיסה את חמיצות פניהם של ראשי האופוזיציה, זרזירי מקלדת, פייק פרשנים ומפגינים מקצו עיים. קבוצה מוכרת שתלתה תקוות רבות בתו צאות חקירת תיק .3000 מעולם לא היו כל כך הרבה אנשים שתלו כל כך הרבה תקוות במספר כה קטן של צוללות.

רביב דרוקר בשלהי שנת 2016 חשף את פרשת רכישת הצוללות, וכנראה היה בטוח שבכך הוא מצטרף לפנתיאון העיתונות, יחד עם דן מרגלית, שהצליח להפיל ראש ממשלה באמצעות תחקיר עיתונאי. כמקובל במקומותינו, החקירה שווקה לציבור בתחכום מרושע, כשכלי תקשורת אחד מצטט ידיעות מכלי תקשורת אחר ובכך הצטרפו כולם, מתוך להיטות שמזכירה שיכרון חושים, לחגיגת "תפסנו את נתניהו". אינספור מהדורות חדשות עסקו בחקירה, וכל מהדורה נפתחה בת מונת ראש הממשלה כשהוא יורד מגשר פיקוד של צוללת. ניסיון ההפללה של נתניהו, בתודעת הציבור, נמשך גם לאחר שפרקליט המדינה הודיע כי הוא אינו חשוד כלל בפרשה.

שנאה תהומית ביביפובית - רק היא יכולה להיות בסיס לרשעות שבהטחת אשמה בראש הממשלה, כאילו הפקיר את ביטחון המדינה ברכי שת הצוללות למען בצע כסף והתעשרות אישית. כל אזרח הגון, גם מי שאינו מומחה צבאי, יכול היה להבין בקלות את דחיפות רכישת הצוללות כמענה לאיומים קיומיים משמעותיים.

בישראל כבר התרגלו שבמאבק בנתניהו אין גבולות, אין מעצורים, אין שיקול דעת - הכל מותר; העיקר להפיל את שלטון הימין ולהחזיר את ישראל לידיים שמאליות. מאז 1977 אנשי שמאל משוכנעים שלקחו מהם את המדינה שהיתה רשומה על שמם בלשכת רישום המקרקעין. מי שמכיר את התנהלות הפוליטיקאי­ם ואנשי התק שורת, יודע שאיש מהם לא יבקש סליחה מנתניהו על שנים של הכפשה, הטחת אשמות שווא וני סיון הפללה. הגדיל לעשות מר אבי גבאי, שה גיב כמקובל במסורת הבולשביקית: אם נתניהו ידע הוא עבריין, וגם אם לא ידע עליו להתפטר. טיעון מוזר ביותר.

עכשיו, כשנתניהו לא מעורב כלל בתיק ,3000 הדמויות המוכרות יטפטפו כאילו עו"ד דוד שמ רון הוא הזרוע הארוכה של נתניהו. המשך לע לילת הזדון.

אין ספק שתיק 3000 מעלה סוגיות מורכבות ועקרוניות בנושא מכירה וקנייה של ציוד צבאי. בנושא זה מעורבים בעלי תפקידים בכירים לש עבר: נשיא, ראש ממשלה, אלופים, בכירי המוסד ועובדי מדינה. חבל מאוד שהנושא עלה לראש סדר היום רק כשהיתה תחושה שאפשר לשר בב את נתניהו לנושא. כשמדובר היה באחרים, הטהרנים והצדקנים כלל לא הפגינו. יש רק לה צטער שבגלל השימוש הפוליטי והציני שנעשה בסוגיית הרכש, ספק אם הוא ייבדק ברצינות, כפי שחובה לעשות.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel