Israel Hayom

"החיים נהרסו ברגע"

אדיר עלה על האופנוע, ואחרי דקה התנגש במכונית הלן עבדה כאחות בבי"ח ועכשיו היא מטופלת לאחר שכמעט נהרגה פצועי התאונות מספרים על הדרך הארוכה לשיקום כתבה אחרונה בסדרה

- מיטל יסעור בית אור

זה לא היה בסדר היום של אדיר פייר (35) מרמת גן: הוא עלה על האופנוע והתחיל בנ סיעה -אבל לא הגיע רחוק. דקה אחר כך היה מעורב בתאונת דרכים שהשביתה אותו לחודש - ולפניו שיקום ארוך.

ממיטתו במחלקה האורתופדית בביה"ח שיבא הוא מספר: "יצאתי מהעבודה בבית מספר ,18 ובמס פר 22 - שני בניינים משם - קרתה התאונה". התאונה התרחשה ב 9 באוקטובר, ולפייר לא ברור מתי יחלים.

"אני עובד בהסתדרות ורוכב על אופנוע גדול מסוג טי מקס .500 יצאתי מהעבודה ונכנסתי לכיכר. היה רכב לפניי שנתן ברקס פתאומי, אולי כדי לתת לילדים לחצות. דפ קתי גם ברקס קדמי והאופנוע יצא מאיזון. מה שאני זוכר זה שהאופנוע נפל לי על הרגל. ישבתי על המדר כה, החזקתי את הרגל וממש שמעתי קול של עצמות זזות. כאבי תופת".

האופנוע שוקל כ 190 ק"ג, והמש קל הכבד על הרגל גרם לשבר מורכב בשוק ימין. פייר כבר עבר שלושה ניתוחים מאז התאונה, אך עדיין אסור לו לדרוך על הרגל והוא נעזר בכיסא גלגלים ובהליכון. "רק בעוד שבוע שבועיים יוציאו לי את התפרים, ואני מעריך שבסך הכל עד סוף השיקום יעברו עוד שלושה שבועות".

בבית מחכות לו בנותיו - תינו קת בת חודש ופעוטה בת שנתיים וחודש. "עבר כבר חודש מהתאונה והשיקום לפניי. זה סיפור מההפטרה. התאונה הזו השביתה לי את החיים. מאז האשפוז בקושי ראיתי את הב נות. הגדולה מתחילה לדבר, ואני מחמיץ את הזמן איתן".

הלן מורני (58) מהכפר מעיליא שבצפון היא אחות במחלקה הג ריאטרית בבית החולים בנהריה, אבל כבר שלושה חודשים שהיא בצד השני של המתרס. מורני נסעה עם בתה, שעמדה לפני חתונה, למדידת בגדים ושמלת כלה בשכם, כאשר מכונית נכנסה ברכב שבו נסעו יחד עם החתן ואמו. מורני נפגעה הכי קשה. "במשך חודש ושבוע הייתי מונשמת ומורדמת. הפגיעה היתה בצד שמאל של הגוף, ואחרי חודש וחצי של שכיבה במיטה צד שמאל שלי חלש. ההליכה שלי לא טובה, יש לי קרעים בכתף שמאל ופגיעה ברגל", היא מספרת ממיטתה במח לקה לשיקום נפגעי ראש בשיבא. החתונה נדחתה. "החיים שלי התהפ כו, התקלקלו. לא רק לי. גם לבעלי, לשלושת ילדיי ולשלושת הנכדים".

 ??  ?? הלן מורני. החתונה נדחתה
הלן מורני. החתונה נדחתה
 ??  ?? אדיר פייר. מתגעגע לבנותיו
אדיר פייר. מתגעגע לבנותיו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel