Israel Hayom

יותר מפלסטר

ריאל מדריד של סנטיאגו סולארי אמנם לא מציגה יכולת מזהירה, אך אוספת נקודות כשזה המצב, בחדר ההלבשה ובתקשורת כבר שואלים בקול רם: האם המינוי הזמני יכול להפוך לקבוע? וגם: אנריקה מוותר על האגו בנבחרת ספרד

- סאל אמרגי

משחקה של ריאל לא השתפר משמעותית תחת המאמן סנטיאגו סולארי, שהגיע לאחר פיטוריו של ז'ולן לופטגי, ועדיין יש שחקנים חשובים שנראים רע (איסקו ואסנסיו לדוגמא), אך עם התוצאות לא ניתן להתווכח. מאז שהארגנטינא­י הועלה מקבוצת המילואים לבוגרים, ניצחו הבלאנקוס בשלושת משחקיהם והבקיעו 11 שערים. יתרה מכך, הם עשו דבר שבתקופת לופטגי נראה כמו מדע בדיוני: שער נקי למשך שלושה משחקים ברציפות.

אחרי ה־5:0 מול ויקטוריה פלזן ולפני המשחק מול סלטה, סולארי הוכיח לנשיא פלורנטינו פרס שהוא יכול להיות יותר מפלסטר. על אף שהמבחנים עד כה קלים (מאלייה, ויאדוליד ופלזן), בתקשורת ובחדר ההלבשה קיימת הערכה כלפי המאמן. התג ה'זמני' יכול להפוך במהרה ל'קבוע'.

השחקנים אוהבים את סולארי לא רק בגלל שיטותיו ואופיו, אלא גם כיוון שהם ממש לא רוצים שריף חדש שיטיל שלטון קשוח בסגנון אנטוניו קונטה.

סולארי מביא דבר שללופטגי לא היה, אולי בגלל הקארמה הקשורה בדרך העקומה שבה הגיע: מזל. קארים בנזמה מבקיע עכשיו את מה שהחמיץ לפני, ובייל הבקיע אחרי 532 דקות בצורת. "התוצאה חשובה כדי לקבל ביטחון. בימים אחרים גם יצרנו הזדמנויות אך הכדור לא נכנס. אנחנו מתייחסים לסולארי בכבוד כמאמן הראשון של ריאל. אם הדברים יוצאים טוב, למה שלא יתנו לו הזדמנות להמשיך?", שאל קאסמירו.

כשעיתונאי שאל את המאמן אם המשבר הסתיים, תשובתו הוכיחה שדם מדרידאי זורם לו בעורקים: "נראה לי שאינך מכיר את ריאל. אנו חיים במשבר כל הזמן, אפילו כשאנחנו זוכים בליגת האלופות".

ניצחון בראשון יאפשר כמעט בוודאות לארגנטינאי להמשיך, לפחות עד לכריסמס. כפי שאמר סולארי עצמו, "להיות מאמן ביניים זה לא רע. זה אפילו יכול להיות טוב". מול סלטה ויגו ימתין לו החלוץ הספרדי שנמצא בכושר הטוב ביותר כרגע, יאגו אספס, והקשר הכישרוני ברייס מנדס. האחרון זומן אתמול על ידי מאמן הנבחרת,

לואיס אנריקה, לסגל לקראת משחקי גביע האומות. זו הייתה הפתעה אפילו בשביל מנדס, שאמר כי הוא אפילו לא היה בטוח שיזומן לנבחרת עד גיל .21

אך השם הכי חם ברשימה של לואיס אנריקה לקראת המפגש מול קרואטיה היה ג'ורדי אלבה, שמגיע לנבחרת בפעם הראשונה עם המאמן הנוכחי.

אף שאינו מודה בכך כיוון שהוא נאמן לאופיו העקשן והדווקאי, אנריקה מסיר את העונש מהמגן. עד עכשיו אלבה לא זומן בגלל היחסים האישיים הלא טובים שנוצרו בין השניים בחודשיהם האחרונים יחד בברצלונה. המשחקים האחרונים המדהימים של אלבה וההפצרות מצד סרחיו ראמוס וג'רארד פיקה הותיקים, עשו את השינוי. אנריקה ויתר על האגו אך הרוויח את אחד המגנים הכי טובים בעולם.

 ?? צילום: רויטרס ?? סולארי. דוגל בגישה משוחררת שהשחקנים אוהבים
צילום: רויטרס סולארי. דוגל בגישה משוחררת שהשחקנים אוהבים
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? באימון עם בייל ואיסקו. המאמן שחרר את הפקק בהתקפה
צילום: אי.אף.פי באימון עם בייל ואיסקו. המאמן שחרר את הפקק בהתקפה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel