Israel Hayom

המטרה: לכבוש את לב ההיספנים בארה"ב

בניצוחו של קונסול ישראל בניו יורק, דני דיין: ישראל ושלוחיה יוזמים קשרים עם ראשי הקהילה ההיספנית ● הערכה: משקלם הפוליטי והדמוגרפי באוכלוסייה האמריקנית ילך ויגדל ● "יש לנו הצלחה גדולה מול קהילה זו"

- אריאל כהנא

ישראל מגבירה את המאמ צים לשפר את מעמדה בצי בור ההיספני בארה"ב, וזאת על רקע תוצאות בחירות האמצע וההערכה כי משקלו הפוליטי והד מוגרפי באוכלוסייה האמריקנית ילך ויגדל.

קונסול ישראל בניו יורק, דני דיין, השתתף בסוף השבוע בכנס ,SOMOS שהוא האירוע הפולי טי המשמעותי והחשוב ביותר בזי רה ההיספנית. הכנס התקיים במדי נת פורטו ריקו המסופחת לארה"ב, אשר ספגה שורת אסונות טבע בשנה האחרונה. לכינוס הגיעו רבים מאוד מבכירי הקהילה ההיספנית, ובכללם סנאטורים וחברי קונגרס, מושלים וראשי עיריות. עוד נטלו חלק בכנס נציגי הקהילה העסקית, פעילים קהילתיים ומנהיגים רוחניים. מטרת הכינוס היתה לחזק ולהרחיב את הש תלבות ההיספנים במדינת ניו יורק ובעיר ניו יורק, ועל רקע זה הגיעה למקום המשלחת הישראלית, שהיתה המדינה הזרה היחידה שנכחה באירוע.

סיוע ללא גבולות

הקונסול דני דיין ואנשיו הזמינו תחילה את מאות המשתתפים להש תתף בסיור באי, שבו הוצגו פעילות השיקום והסיוע של ישראייד, הפורום הישראלי לסיוע הומניטרי בינלאומי, וארגונים נוספים לאחר הוריקן מריה. אנשי ישראייד הקימו בין היתר יחידה לטיהור מים ללא שימוש בכוח חשמ לי )נגישה לאסונות טבע( בחוף בריו ריאל, תרמו ציוד רפואי לבית ספר בקגואס והקימו מקלט לשעת חירום.

"אני גאה שהישראלים היו מה ראשונים שבאו לפורטו ריקו בשעת הצורך, והם יהיו האחרונים שייצאו. לפורטו ריקו יש עתיד מזהיר ואנו נעזור להפוך זאת למציאות", אמר דיין. בדיונים ובפנאלים שבהם הש תתפו הנציגים הישראלים הם העלו גם את בעיית האנטישמיות המתח זקת בארה"ב. "נולדתי בארגנטינה ואני דובר ספרדית כשפת אם, הם רואים אותי כאחד משלהם", הוסיף דיין. לדבריו, "הקשרים ההדוקים עם אוכלוסייה זו הולכים ומתחזקים ואני בטוח שנישא פירות מקשר חשוב זה".

משרד החוץ, נציגויות ישראל בארה"ב וארגונים לא ממשלתיים התומכים בישראל, פועלים כבר כמה שנים לחיזוק הקשרים עם הקהילה ההיספנית. אחד האתגרים הוא הז דהותה של קהילה זו עם הכנסייה הקתולית, שמסורתית היתה עוינת ליהודים ולישראל במשך מאות שנים, ורק בעשורים האחרונים משנה את גישתה. במסגרת המאמצים, ישראל ושלוחיה יוזמים קשרים עם ראשי הקהילה ההיספנית, יוזמים סיורים של מעצבי דעת קהל בישראל ומקפידים להתראיין ולהעביר מסרים בפלט פורמות התקשורתיות של הקהילה.

"כשהגעתי לניו יורק לפני יותר משנתיים, קיימנו דיונים רבים למיקוד קבוצות אסטרטגיות. בחנו את המספרים, וכבר אז היה ברור שההיספנים הם הקבוצה האסטרט גית ביותר", הוסיף דיין, "השפעתה הפוליטית וגודלה הדמוגרפי הול כים וגדלים. כבר בבחירות המקדימות לנשיאות ב 2016 היו שני מועמדים היספנים. בעוד 40 שנה כשליש מה בוחרים יהיו ממוצא היספני. אם נת חיל לפעול רק כשזה יקרה - יהיה מאוחר מדי, לכן אנו פועלים כבר כעת. יש לנו הצלחה גדולה מול קהילה זו ונמשיך לחזק את הקשרים".

 ??  ?? דיין בפורטו ריקו. "נמשיך לחזק את הקשרים"
דיין בפורטו ריקו. "נמשיך לחזק את הקשרים"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel