Israel Hayom

מחדל החצבת: הוגבלה כניסת תיירים רפואיים

משרד הבריאות אוסר כניסתם של תיירים שלא חוסנו נגד המחלה ● בין המדינות: רומניה, יוון, אוקראינה, סרביה ואלבניה

- רן רזניק

בעקבות חשיפת "ישראל היום" על עשרה ילדים חולי סרטן שנ חשפו לילד חולה סרטן מאוקראינה, שהגיע כתייר רפואי - הודיע משרד הבריאות על הוראות חדשות שמג בילות את כניסת התיירים הרפואיים לכל בתי החולים בישראל ואוסרות כניסת תיירים לא מחוסנים.

כעשרה ילדים חולי סרטן שטופלו במרפאה ההמטולוגית באיכילוב נקראו לפני כשבוע לקבל טיפול מונע נגד חצבת, לאחר שנחשפו לילד בן 7 חולה סרטן, תייר מרפא מאוקראינה שאובחן כחולה בחצבת. אצל ילדים חולי סרטן מערכת החיסון חלשה, והם אינם יכולים להתחסן נגד חצבת, ולכן הם זומנו לקבל חיסון סביל )אימונוגלוב­ולינים( המכיל נוגדנים למחלה.

אוקראינה, שממנה הגיע הילד תייר המרפא, נחשבת למוקד התפרצות של המחלה באירופה. עד אוגוסט השנה אוב חנו שם יותר מ 28 אלף חולי חצבת ומתו 13 בני אדם מהמחלה.

ב 2017 אובחנו שם 3,000 חולים בח צבת ומתו חמישה.

למרות זאת, עד לאחרונה המשיכו להגיע לישראל תיירים רפואיים רבים - במסגרת שירותי הרפואה היקרים והפרטיים לתושבי חוץ הפועלים בחלק מבתי החולים הציבוריים בארץ - וזאת ללא כל הגבלה גם ממדינות כמו אוק ראינה, שהחצבת התפשטה בהן באופן קשה ומסוכן.

חובת תיעוד חיסון

על פי ההוראות החדשות של משרד הבריאות, על בתי החולים בארץ לוודא שלכל תייר רפואי יש תיעוד שקיבל חיסון נגד חצבת לפני הגעתו לישראל לקבלת טיפול רפואי.

עוד נקבע כי יש לדחות עד להודעה חדשה הגעתם של תיירים רפואיים שאין להם חיסון, וזאת אם הם מגיעים ממדינה שבה הסיכון לתחלואה מחצבת "דומה או גדול מישראל. נכון להיום המדינות הן אוקראינה, רומניה, גאורגיה, יוון, סר ביה ואלבניה".

"מדיניות פשרנית"

בעקבות החשיפה ב"ישראל היום", כתב ח"כ שמולי בשבוע שעבר לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן כי חשיפת הילדים חולי הסרטן לילד חולה החצבת "סיכנה אותם עד מאוד, ולא ברורה המ דיניות הפשרנית בכל הקשור לתיירות הרפואית שמסכנת את בריאות הציבור הישראלי. האם עבור בצע כסף המדינה מוכנה לסכן את הציבור? יש בכך משום הימור מסוכן ומיותר על בריאותו".

ביום רביעי שעבר הגיש ח"כ שמולי גם שאילתא דחופה לסגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, ודרש ממנו לדעת מדוע משרד הבריאות מתירים לתיירים רפואיים מאוקראינה מוכת החצבת לה משיך להגיע לבתי החולים בארץ. לי צמן לא השיב על שאלה זו ואמר כי "יש שלושה מוקדים של חצבת בארץ: במגזר הערבי, אצל חרדים מסוימים ותו שבי חו"ל שאנחנו לא יודעים עליהם. משרד הבריאות עשה מבצעים גדולים מאוד לחיסון, וללא המוקדים האלה לא היתה בעיה וצריך לעשות דיון רצי ני בקשר למי שלא רוצה להתחסן, זה מטריד וזו בעיה".

אוקראינה, שממנה הגיע הילד תייר המרפא שהדביק עשרה ילדים חולי סרטן, נחשבת למוקד התפרצות המחלה באירופה

 ?? צילום: דוברות המשטרה ?? כביש 90 שהתבקע בסוף השבוע
צילום: דוברות המשטרה כביש 90 שהתבקע בסוף השבוע
 ??  ?? מוסף "שישבת", 9.11.2018
מוסף "שישבת", 9.11.2018
 ??  ?? "ישראל היום", 6.11.2018
"ישראל היום", 6.11.2018

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel