Israel Hayom

קליפורניה בוערת

שתי שריפות ענק משתוללות בארה"ב ● לפחות 9 נהרגו, עשרות נעדרים ומאות אלפים פונו מבתיהם, ביניהם גם מפורסמים כמו ליידי גאגא וקים קרדשיאן

- יוני הרש, כתבנו בארה"ב

שתי שריפות יער אימתניות, אחת מהן מוגדרת כקשה ביותר בתולדות קליפורניה, המשיכו להשא תולל אמש וגבו חייהם של לפחות תשעה בני אדם שגופותיהם נמצאו באזור העיירה פרדייז ("גן עדן") בצא פון המדינה.

הדליקה השמידה אלפי בתים ובתי עסק, מאות אלפי בני אדם פונו ו־53 מתושבי האזור דווחו כנעדרים. בפרדייז, שנמצאת בלב האש, יותר 6,700־מ מבנים נשרפו כליל.

"האירוע הזה הוא התרחיש הגרוע ביותר, חששנו מזה זמן רב", הודה השריף המחוזי, קורי הוניאה, במסיבת עיתונאים. השריפה פרצה ביום חמישי, ונכון לכתיבת שורות אלה, רק חמישה אחוזים ממנה נמצאים תחת שליטת הכבאים.

כ־008 ק"מ מדרום לשם, במחוז לוס אנג'לס, קיבלו יותר מ־002 אלף איש הוראה להתפנות מבתיהם. במאליבו, למשל, אחד היישובים היוקרתיים והאופנתיים על החוף שממערב ללוס אנג'לס, כל 13 אלף התושבים נאלצו לפנות את בתיהם המפוארים. בין התושבים שהתפנו, גם ליידי גאגא וקים קרדשיאן. בנציבות הכבאות של לוס אנג'לס אמרו כי הדליקה כבר השמידה "מספר משמעותי של בתים".

טראמפ: ניהול יערות כושל

הנשיא דונלד טראמפ עודכן בפרטי השריפות, והפנה אצבע מאשימה לרשויות המקומיות בקליפורניה.

"אין סיבה לשריפות הקטלניות והיקרות האלו בקליפורניה מלבד העובדה שניהול היערות כל כך גרוע", הטיח טראמפ.

"מיליארדי דולרים עוברים מדי שנה, וכל כך הרבה חיים הולכים לאיבוד, והכל בגלל ניהול כושל של היערות. לתקן עכשיו, או שלא יהיו עוד תשלומים פדרליים!", צייץ טראמפ בטוויטר.

כבר זמן מה שהנשיא מאשים את הרשויות בקליפורניה על השריפות, ומנגד בכירים שם טוענים כי ריבוי השריפות הוא תוצאה של שינויי האקלים.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? בית עולה בלהבות
צילום: אי.אף.פי בית עולה בלהבות
 ?? צילום: רויטרס ?? אחוזות היוקרה נשרפו לחלוטין, מאליבו
צילום: רויטרס אחוזות היוקרה נשרפו לחלוטין, מאליבו
 ?? צילום: רויטרס ?? לוחם אש מסתכל על הנזקים במתחם מגורים בקליפורניה
צילום: רויטרס לוחם אש מסתכל על הנזקים במתחם מגורים בקליפורניה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel