Israel Hayom

מאיטליה באהבה

איסה מצוקי, השפית שזכתה לכוכב מישלן, מביאה את מנות הדגל שלה לישראל שני מתכונים היישר מצפון ארץ המגף

- מאיה דרין | מנת היום

איסה מצוקי גדלה בכפר זערורי על אחו מישורי בצפון איטליה, מרחק מה מעיר קטנה. בילדו תה עבדה במטבח המסעדה של דודתה בכפר, והיא מספרת שהיתה כה צעירה עד שהסועדים התקשו להבחין בילדה שהגישה את הלחם כי היתה נמוכה מהשו לחן. לימים פתחה מצוקי מסעדה משלה בחלל של חנות הטבק המקומית, באותו הכפר ממש. היא התמחתה אצל שפים שונים, התפתחה, למדה ופיתחה את קולה הייחודי. הפואטיקה הקולינרית שלה מקומית ושורשית, והמנות מבוססות על היבול מהשדות המקיפים את המסעדה. היא מכירה כל חקלאי ורוכל, כולם מאותו הכפר. לפני שש שנים הכיר המוסד הקולינרי החשוב מכולם – מישלן - ביכולותיה ובכישרונה של מצוקי והעניק לה ולמסעדתה ‪"La Palta"‬ את הכוכב הנכסף. מאז ממשיכה מצוקי לדבוק בטרואר האזורי ובאדמה שבה היכתה שורשים משפחתיים ומקצועיים.

את ישראל הכירה מצוקי רק מכותרות העיתונים, והופ תעה כשהגיעה ההזמנה להשתתף באחד מפסטיבלי האוכל הנחשבים כאן - "ראונד טייבלס". התפנית בעלילה הגיעה כשנודע לה שהמארחת היא המסעדה התל אביבית הכשרה "הירקון ."99 המרחק הקונספטואל­י בין האחו בצפון איטליה לבין רחוב הירקון בתל אביב הוא גדול גם כך, והמרחק בין אזור המתמחה בפרושוטו די פארמה לבין השגחת כשרות קפדנית של מלון "דן" כמעט בלתי ניתן לגישור.

אך מצוקי אינה מפונקת, היא ששה אלי אתגר ובעזרתו של שף "הירקון ,"99 עובד אלפיה, למדה בדקדקנות את רזי הכשרות ומגבלותיה. לקראת סדרת הארוחות שיוגשו במסגרת הפסטיבל מביאה מצוקי את בשורת מישלן לקהל חובבי הקולינריה הכשרה העילית. היא תבשל מנות בשר, ירקות ודגנים, ותחליף בשמחה את החמאה בשמן זית משו בח ואת גלידת השמנת בזביונה. לקראת בואה היא נרגשת לחלוק עם הקהל הישראלי שניים ממתכוניה.

maya.darin.tlv@gmail.com

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel