Israel Hayom

המלך הוא עירום

King ,Outlaw נטפליקס

-

דרמות תקופתיות, בייחוד כאלה שמתבססות על אירועים היס טוריים אמיתיים, יכולות להיות מעשירות ומהנות אבל בקלות הן יכולות ליפול למחוזות השעמום. אחרי הכל, כמה אפשר לראות סוסים דוהרים מפה לשם, קרבות של מאות חיילים כולל קלוז אפ מתבקש על ראשים כרותים ומעיים נשפכים החוצה?

‪,"Outlaw King"‬ שעלתה בסוף השבוע בנטפליקס, מספרת את סיפור דרכו לצמרת של מלך סקוטלנד רוברט דה ברוס במאה ה .14 רוברט דה ברוס רוצה להחזיר את סקוטלנד לסקוטים לאחר שלטון בריטי שנמשך שנים. הוא מושבע למלך סקוטלנד ומנסה לבצר את מעמדו. הצבא האנגלי מפתיע את המחנה שלו בתקיפה לילית והוא מצליח להימלט. אשתו ובתו נמלטו לכפר הולדתו, נציגי המלך מגיעים לשם ושוחטים את בני הכפר - הן נלקחות בשבי ונאסרות. כשהוא מלא ברגשות נקם, דה ברוס מתחיל לכבוש טירה אחר טירה עם צבא קטן, נוטש את חוקי האבירות ו"נלחם כמו זאב", עד שהוא מחזיר לסקוטלנד את עצמאותה.

‪"Outlaw King"‬ הוא סרט אנמי שלא מצליח להצדיק ויתור על כמעט שעתיים מהחיים שלכם לטובת צפייה בו. על אף השחזורים ההיסטוריים המרהיבים שבו, הוא די חלול מבחינת העלילה והירידה לפרטים. הוא לא מצליח לרגש או לעניין והוא יותר מזכיר קריאה בספר היסטוריה מאשר צפייה בדברים כפי שאולי קרו.

דה ברוס הוא גיבור שבני משפחתו נרצחו, אשתו ובתו נשבו ועדיין, מעבר לטקסטים, הייסורים שלו. לא באים לידי ביטוי. אפילו נאום הקרב שלו לחייליו רגע לפני שהם נלחמים נשמע קצת ריק מתוכן.

‪"Outlaw King"‬ הוא עוד סרט שמצטרף לרבים ולא טובים שבאו לפניו והתמקמו בספרייה של נטפליקס. חבל שבקטגוריה הזאת הכמות נמדדת ולא האיכות - ההפסד כולו שלהם.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel