Israel Hayom

מה שתגידו, מסכימים מראש

- טל גלעד

זה חודשים רבים מהלכים עלינו אימים עם תוכנית המאה של טראמפ. אוהוהו, איך שנאכל אותה.

נתחיל ממה שנוטים לשכוח - ישראל מדינה עצמאית. לא רק מבחינה מדינית, אלא גם יציבה כלכלית ואינה תלויה בסיוע האמריקני. בדיוק המצב שנתניהו חתר אליו בהתמדה ואליו הגיע, הישג שלא מעבירים בשידור ישיר ולא מקבלים עליו מדליה מרגשת באבו דאבי, אבל הוא אחד המכריעים בתולדותינו.

המחשבה שהפסקת הסיוע הצבאי לישראל תפגע אנושות במדינה היא קיבעון מחשבתי משנות ה 70 וה ,80 שאינו מחובר כיום למציאות. לכן יכול היה נתניהו לנפנף בנימוס את אובאמה, ולהמתין שיחלוף.

עם טראמפ יהיה קשה יותר; כל זה עם ידידי אמת. אבל ישראל כבר מזמן לא במצב שאפשר להוריד אותה על הבר כיים באיומי דולרים. אגב, הסיוע אינו מזומן ביד; כמעט כולו ניתן בנשק ובציוד צבאי, וכרוך בהגבלות על ישראל לבצע עסקאות אחרות. הסיוע הוא רק חלק ממערכת יחסים רחבה, שחשוב לנו לשמר. אין תחליף לארה״ב, וזה בסדר להתכופף לפעמים בפני רצונה, כי אף אחד לא באמת רוצה שהיא תעזוב את העולם להסתדר לבדו.

תוכנית טראמפ תמצא מקומה על המדף המאובק, לא משנה אילו רעיונות יצירתיים יהיו בה. הפלשתינים לא יסכימו לשום דבר שמשמעותו הפסקת האלימות והלחימה

תהיה אשר תהיה תוכנית טראמפ, היא תמצא את מקומה על המדף המאובק, יחד עם אינספור תוכניות שהוצעו במהלך השנים. לא משנה אילו רעיונות יצירתיים יהיו בה, ישראל יכולה להודיע מראש שהיא מסכימה לכל הצעה, מבלי להס תכל בטיוטה. הפלשתינים לא יסכימו לשום דבר שמשמעותו הפסקת האלימות והלחימה.

ערביי פלשתינה הם ״ַעם״ שנולד והומצא אך ורק לצורך זה - אלימות; מאבק בציונות ובישראל. הם נשק התקפי של העולם הערבי. מצרים, סוריה וירדן הצטיידו בזמנו בנשק סובייטי ובפלשתינים, ֶשָירו אותם למערכה כתחמושת חיה, תרתי משמע, נאמנים למסורת הרגישה באזור לחיי אדם. מאז שהמדינות סביבנו אינן זקוקות עוד לנשק ההתקפי שלהם, הפלשתינים מסתובבים בשכונה כמו דוברמן עזוב המחפש את מי לנשוך, כי הוא לא יודע לעשות דבר אחר. כך מתייחסות אליהם מדינות ערב, ולכן הן מחזיקות אותם במחנות פליטים.

העם המלאכותי הזה אוסף אנשים שאימצו שם שהם אפילו לא מסוגלים לבטא, מגחיך עצמו בכל פעם מחדש כשהוא מנסה לגרד משהו שיאפשר לו לטעון להיסטוריה כלשהי בא זור. הם מציגים עצמם כצאצאי היבוסים, הכנענים והפלשתי נוזאורוס. אה, הם גם היהודים הקדומים - הדבר היחיד שאולי יש לו אחיזה במציאות אצל חלקם. האמת הפשוטה היא שהם קוקייה המטילה ביציה בקן של מישהו אחר ומתחזה לגוזליו.

שורשי הסרבנות שלהם נעוצים כמובן גם באסלאם ובכך שאינם מוכנים לקבל כל נוכחות יהודית לאומית. אבל באופן בסיסי, בלי אלימות ומלחמה אין הצדקה לקיומם. הם לא יסכימו לתוכנית שלום, בוודאי לא מנהיגיהם, המתפרנסים ברווחה מהעימות הנצחי.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel