Israel Hayom

האסטרטגיה של גוטמן ניצחה

- אורי אוזן

מכבי חיפה, שבכל עונה פותחת עם תקווה לשי נוי, שוב מצאה את עצמה בתחילת חודש נו במבר מול שוקת שבורה. מי שהפעם נזעק להציל את הספינה השוקעת הוא אלי גוטמן, שקיבל קבו צה כושלת מפרד רוטן וינסה להפוך אותה לקבוצה טקטית, מאורגנת וחזקה, או כמו שהוא ירצה לכנות אותה: קבוצה של גוטמן.

הדבר הראשון שביצע היה שינוי במערך, מ 4:3:3 ל .4:4:2 כמו כן, גוטמן עשה ארבעה שינויים בהרכב. שני שינויים פרסונליים בהגנה - ריינן במקום דוס סנטוס הפצוע ומנחם, ששב מהרחקה, במקום מאיר.

שני השינויים הנוספים היו משמעותיים למע רך: סלליך וסומא נכנסו לעמדות שחקני הקו, מהלך שהעביר את שני שחקני הכנף בתקופת רוטן, עוואד ורוקאביצה, לעמדות החלוצים.

מי שקיבלה את פניו של גוטמן במשחק החזרה שלו היא הפתעת העונה מחדרה, שחזרה למציאות אחרי שבשלושת המחזורים האחרונים הוציאה 8 כדורים מהרשת ואספה שלוש נקודות בלבד.

גוטמן, למרות היותו חסיד של הנעת כדור, בחר לוותר ואיפשר לחדרה לשלוט במרכז, ניסה ללחוץ בשליש המרכזי ולצאת להתקפות מעבר. התקפית, גוטמן ייצר מערך לא סימטרי, כשבצד ימין סומא עוזב את הקו, נכנס למרכז ומשאיר את כל האגף למאבוקה וסלליך תופס קו בצד הנגדי.

תוכנית המשחק שלו עבדה וחיפה פתחה בצורה חלומית עם שער בדקה הרביעי.

חדרה שלטה בכדור, אבל לא סיכנה את ההגנה של חיפה. מנגד, כל חטיפת כדור של הירוקים היוותה סכנה ברורה ומידית. סומא ועוואד נכנסו נהדר למ רווחים שבין החוליות ומאחד המצבים הללו הגיע השער השני של רוקאביצה )בישול נפלא של עוואד(, שהאסטרטגיה הזו תפורה בשלמות למידותיו.

חיפה הורידה הילוך במחצית השנייה. ניסו אביטן הבין שאין לו מה להפסיד ועבר למערך יותר התק פי, פלומיין קיבל יותר כדורים ומסירה נהדרת שלו החזירה את חדרה למשחק בדקה ה 81 אחרי טעות של מנחם שתקף את לוסיו מהצד ההפוך וגרם לפנדל. גוטמן הכניס את קהת ועבר ל 4:3:3 בכדי לחזק את המרכז ושמר על שלוש הנקודות.

אין ספק שההגעה של גוטמן העירה את הירוקים וגם השינויים הטקטיים שלו עזרו במחצית הראשונה. במחצית השנייה ראינו שאת רוב הבעיות של חיפה יקח לגוטמן זמן לפתור.

הפגרה בהחלט תיתן לו זמן לעבוד על חלק מהד ברים, אבל למאמן שיטתי כמו גוטמן צריך לתת את הזמן והכלים כדי להביא לצד הירוק של הכרמל, את מה שהביא לצד האדום לפני פחות מעשרים שנה.

 ?? צילום: דני מרון ?? עוואד עבר לשחק כחלוץ. כבש ובישל
צילום: דני מרון עוואד עבר לשחק כחלוץ. כבש ובישל
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel