Israel Hayom

טיול התאוששות

אחרי כל המכות שהיא חוטפת ביורוליג, מכבי ת"א הביסה ללא מאמץ את הפועל חולון 66:99 ● ג'ון דיברתולומי­או וסקוטי ווילבקין הצטיינו ● הקבוצה של דן שמיר )נעדר עקב סיבות אישיות( חייבת בעיקר לעבוד על משחק ההגנה המביך

- יעקב מאיר

מכבי ת"א השאירה בצד לזמן קצר את הצרות והתבוסות ביורוליג והביסה 66:99 את הפועל חו לון, בשחזור גמר הפיינל פור מהעונה שעברה. אותה הגנה שחטפה סלים בקלות מרגיזה מול ריאל מדריד, עצרה הפעם את היריבה על 30 נקודות במ חצית הראשונה והפכה את שני הר בעים האחרונים לגארבג' טיים ארוך.

ג'ון דיברתולומי­או, שעבר סדרת חי נוך ביום חמישי האחרון, פתח בחמישייה והיה המצטיין בצהוב עם 20 נקודות, 4 ריבאונדים ו 3 אסיסטים. האם מדו בר בתוצאות חיוביות של "השטיפה" שקיבל השחקן או בטעות של הצוות המקצועי שלא נתן לו יותר דקות מול הספרדים? תלוי את מי שואלים. סקוטי ווילבקין חזר לגלות את היכולת הטובה שלו אחרי כמה משחקים מהם נעדר או שיחק עם פציעה וסיים עם 17 נקודות ב 4 מ 8 מחוץ לקשת. גם מייקל רול היה טוב עם .12

עכשיו המשימה של הצהובים תהיה להמשיך את המומנטום גם ליורוליג. ביום שישי הם יתארחו אצל גראן קנריה, אחת הקבוצות החלשות במפעל האירופי הבכיר, שגם הפסידה אתמול בביתה לט נריפה במסגרת הליגה הספרדית.

למרות זאת מדובר בקבוצה שבשלושה מארבעת משחקיה האחרונים ביורוליג קלעה בסביבות 90 נקודות, ובשביל לנצח תצטרך אלופת ישראל להראות הגנה טובה הרבה יותר מאשר במשחקי היורוליג האחרונים שלה. קל להגיד, קשה לבצע.

מהצד השני, הפועל חולון שחסרה את מאמנה דן שמיר בשל סיבות אישיות, נראית רע כבר כמה שבועות. מול קבוצות חלשות כמו אופאבה הצ'כית והפועל ת"א, הספיק רבע אחד טוב כדי להשיג ניצחונות. מול טנריפה החזקה והסגל העמוק של נבן ספאחיה זה נגמר בהפסדים בהפרש כולל של 65 נקודות בתוך ארבעה ימים.

קאליף ווייאט חזר מפציעה בת כמה שבועות, אבל באופן טבעי לא היה טוב 4) נקודות ב 1 מ 8 מהשדה(. שון ג'ונס 0) נקודות( שוב נראה לא מחובר לקבו צה ואף אחד לא יתפלא אם לא יישאר בישראל עוד זמן רב. אבל בעיקר הייתה זו ההגנה של חולון, שפשוט לא הייתה קיימת ואיפשרה לשחקנים בצהוב לטייל לצבע ולזרוק באין מפריע מכל הטווחים.

נקודת האור הגיעה מכיוונו של עמית שמחון שבלט עם 17 נקודות אחרי תקו פת התאקלמות לא פשוטה בחולון.

הסגולים סימנו את המשחק ביום שלישי מול טלקום בון הגרמנית כמ שחק מפתח בעונה האירופית שלהם. בשביל לנצח הם יצטרכו את ווייאט ביכולת הרבה יותר טובה, ובעיקר לה תחיל לשמור.

 ?? צילום: עודד קרני ?? ווילבקין מול וולדן. שחקן מכבי חזר לעצמו
צילום: עודד קרני ווילבקין מול וולדן. שחקן מכבי חזר לעצמו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel