Israel Hayom

כבוד לד"ר מרים אדלסון

הנשיא טראמפ החליט להעניק למו"ל "ישראל היום" את מדליית החירות הנשיאותית ●

- ארז לין

מעורר גאווה: "אני נרגשת ונפעמת מכך שהוחלט להע ניק לי את הכבוד הייחודי הזה", כך הגיבה אתמול ד"ר מרים אדלסון לאחר שהבית הלבן הודיע כי היא בין מקבלי מדליית החירות הנ שיאותית - האות האזרחי הגבוה ביותר בארה"ב.

"לפני 85 שנה הוריי, מנוחה ושמ חה, היו יהודים צעירים בפולין, שבה היתה אנטישמיות רבה בתקופה של פני השואה. הם ערגו לחירות - חי רות מרדיפות ומפחד - והם מצאו את החירות הזאת במדינת ישראל", הוסיפה ד"ר אדלסון, "הם גידלו אותי להיאבק למען החירות ולהוקיר את הערך הזה, הערך שישראל ממשיכה להיות מופת עבורו נגד כל הסיכויים, הערך שארה"ב - הבית המאומץ שלי - נלחמת עבורו בכל העולם. החי רות נמצאת בליבה של העשייה שלי במשך העשורים האחרונים למיגור השימוש לרעה בחומרים נרקוטיים. תלות בסמים הוא סוג של עבדות, הן עבור המשתמשים והן עבור משפחו תיהם והחברה, והטיפול מהווה שחרור. יחד, אני ובעלי שלדון, הקדשנו את החיים שלנו לחירות: לשוק חופשי שמועיל לציבור הרחב, וליוזמות פילנתרופיו­ת שמסייעות לאלו שסובלים מעוני וממחלות. הוריי היו בוודאי גאים מאוד היום. אני מעוניינת להקדיש את הכבוד הזה להם, לשלדון ולילדים ולנכדים שלנו, ולשני העמים אוהבי החו פש בישראל ובארה"ב. תודה, הנ שיא טראמפ. תודה לך, אמריקה. מי ייתן שלפיד החירות יאיר בחוזקה לעד עבור כולם".

בהודעה של הבית הלבן נאמר כי "מרים אדלסון היא רופאה מסורה, פילנתרופית ופעילה הומניטרית. היא עוסקת ברפואה פנימית ובר פואת חירום, חקרה את מחלת ההת מכרות לחומרים נרקוטיים והתמ חתה בה, והקימה שני מרכזי מחקר המוקדשים למלחמה בשימוש לרעה בחומרים". עוד נאמר כי "יחד עם בעלה, שלדון, היא הקימה את הקרן למחקר רפואי של ד"ר מרים ושלדון אדלסון )המוכרת כ ,(AMRF שתו מכת במחקרים שנועדו למנוע, לצ מצם ולמגר מחלות העלולות לגרום למוות או לנכות".

אבנר שלו, יו"ר הנהלת יד ושם, התייחס להחלטת נשיא ארה״ב להעניק את מדליית החירות הנ שיאותית לד״ר מרים אדלסון ואמר כי ״אני מברך על החלטתו של הנ שיא דונלד טראמפ להעניק את מדליית החירות הנשיאותית לד"ר מרים אדלסון, אישה שמדינת יש ראל יקרה לליבה ורואה חשיבות רבה מאוד בזיכרון השואה ובהנח לתו לדורות הבאים".

מדובר בפעם הראשונה שהנשיא טראמפ מחליט להעניק את מדליית החירות הנשיאותית. הפרס יוע נק בבית הלבן ביום שישי הקרוב. מלבד ד"ר אדלסון, תוענק המדליה גם לשישה נוספים, לרבות הסנא טור אורין האץ' והזמר אלביס פר סלי )דרך נציג משפחתו(.

ד"ר אדלסון נולדה בישראל וג דלה בחיפה. לאחר סיום בית הספר הריאלי ושירות בצה"ל קיבלה תואר ראשון במיקרוביול­וגיה ובגנטי קה מהאוניברסי­טה העברית ולא חר מכן המשיכה ללימודי רפואה באוניברסיט­ת תל אביב, שם סיימה את לימודיה בהצטיינות. ד"ר אדל סון ייסדה שתי קליניקות לטיפול ולמחקר בנפגעי סמים, אחת בתל אביב והשנייה בלאס וגאס.

האות המכובד ביותר

מדובר באות ההצטיינות האזר חי היוקרתי, הגבוה והמכובד ביותר שהאומה האמריקנית מעניקה. הנ שיא מעניק אותה לדמויות בולטות הן בארה"ב והן בזירה הבינלאומית.

גילוי נאות: ד"ר מרים אדלסון היא מו"ל "ישראל היום". משפחת אדלסון היא הבעלים של החברה המחזיקה במניות "ישראל היום"

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? ד"ר מרים אדלסון
ד"ר מרים אדלסון
 ?? צילומים:רויטרס ?? הנשיא בוש מעניק את המדליה לנתן שרנסקי הנשיא אובאמה מעניק את המדליה לשמעון פרס
צילומים:רויטרס הנשיא בוש מעניק את המדליה לנתן שרנסקי הנשיא אובאמה מעניק את המדליה לשמעון פרס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel