Israel Hayom

בחירות האמצע בארה"ב: ספירה חוזרת תתחיל היום בפלורידה

- יוני הרש, ארה"ב

בחירות אמצע הקדנציה לקונגרס נערכו ביום שלישי שעבר, אך גם כמעט שבוע לאחר סגירת הקלפיות חלק מהמרוצים טרם הוכרעו, וגורלם עשוי להשפיע משמעותית על מאזן הכוחות הפוליטי בארה"ב.

במוקד המחלוקת עומדת - איך לא - פלורידה. שם גם תוצאות המרוץ לסנאט וגם תוצאות המרוץ למושלות צמודות מכדי להכריז על מנצח, ואתמול הוחלט כי לנוכח הפער הקטן תהיה ספירה חוזרת בכל המדינה, שתתחיל היום וצפויה להסתיים עד יום חמישי. נכון לאתמול, בחזית הסנאט, המושל הרפובליקני היוצא של פלורידה ריק סקוט מוביל על הסנאטור הדמוקרטי המכהן ביל נלסון ב־51 אלף קולות, שמהווים פער של 0.25 אחוז בלבד. לפי החוק בפלורידה, פער של מתחת לרבע אחוז גורר ספירה חוזרת ידנית של הקולות.

במרוץ למושלות פלורידה מחזיק חבר הקונגרס הרפובליקני לשעבר, רון דה סנטיס, ביתרון של כ־63 אלף קולות על פני יריבו הדמוקרטי ראש עיריית טלהאסי, אנדרו גילום. הפער במרוץ על כס המושל הוא 0.4 אחוז, והחוק בפלורידה קובע כי כל פער מתחת לחצי אחוז מוביל לספירה חוזרת אלקטרונית. שני הצדדים הגישו שלל תביעות ועתירות, ואילו הנשיא דונלד טראמפ האשים את הדמוקרטים בשחיתות. "פתאום הם מוצאים קולות משום מקום", זעק הנשיא.

הבלאגן לא נגמר בפלורידה. במרוץ לסנאט באריזונה מחזיקה חברת הקונגרס הדמוקרטית קירסטן סינמה ביתרון קטן על יריבתה חברת הקונגרס הרפובליקני­ת מרת'ה מק'סאלי, אולם מאות אלפי קולות טרם נספרו. זהות הסנאטור הבא במיסיסיפי תיקבע רק בסיבוב שני ב־72 בנובמבר, בין הסנאטורית הרפובליקני­ת המכהנת סינדי בייד סמית' לבין יריבה הדמוקרט מייק אפסי, מכיוון שאף אחד לא הגיע ל־05 אחוזים בסיבוב הראשון. גם קרב המושלות בג'ורג'יה טרם הוכרע, אף שהרפובליקנ­י מייק קמפ הכריז על הניצחון. יריבתו, הדמוקרטית סטייסי אייברמס, הבטיחה לנקוט צעדים משפטיים כדי לוודא שכל הקולות נספרו כראוי.

 ??  ?? ריק סקוט. ימשיך לחייך?
ריק סקוט. ימשיך לחייך?

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel