Israel Hayom

מאה שנה אחרי המלחמה

מנהיגי העולם יציינו היום בפריז 100 שנים לתום מלחמת העולם הראשונה ● עמנואל מקרון ואנגלה מרקל שיחזרו את חתימת הסכם הפסקת האש ● "אסור לנו להיכנע לניסיונות לסכסך בינינו"

- אלי לאון

מנהיגי העולם הגיעו בסוף השא בוע לבירת צרפת כדי לציין 10000 שנה לסיום מלחמת העולם הראא שונה, באירועים שיתקיימו היום.

כבר אתמול אחזו ידיים קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת עמנואל מקרון, במהלך אירוע שבמהלכו חשפו שלט על הפיוס והידידות בין המדינות שהיו אויבות בשתי מלחמות העולם.

מתוך כ־01 מיליון החיילים הרוגי מלחמת העולם הראשונה, 3 מיליון מהם היו חיילים צרפתים וגרמנים שנלחמו זה בזה בין 1914 ועד .1918 באירוע אתמול השתתפו חיילים צרפתים וגרמנים המשרתים בגדוד משותף.

"אירופה נמצאת במצב של שלום 73 שנים. היא בשלום בגלל שאנחנו רוצים שתהיה בשלום, בגלל שגרמניה וצרפת רוצות שלום", אמר הנשיא מקרון. "אם ברצוננו לכבד את ההקרבה של אותם חיילים שאמרו "לעולם לא עוד!", אז אסור לנו להיכנע לעולם - לא להיכנע לאינסטינקט­ים החלשים ביותר שלנו ולא לניסיונות לסכסך בינינו".

בשיא המפגש התיישבו השניים בתוך העתק של קרון הרכבת שבו נחתמו הסכמי הפסקת הנשק בין המדינות, שהובילו לסיום המלחמה, והמנהיגים חתמו על ספר זיכרון. כמו כן, מרקל ומקרון צולמו אוחזים ידיים, מחווה הדומה למנהיגים קודמים של המדינות שהשתתפו בטקסים אלה.

גם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, נחת בצרפת והתארח אתמול אצל מקרון בארמון האליזה.

טראמפ היה אמור להשתתף בטקס בבית קברות צבאי אמריקני, אך טיסת המסוק שלו בוטלה בגלל מזג האוויר. את מקומו תפסה משלחת הבית הלבן בהנהגת ראש הסגל ג'ון קלי והרמטכ"ל האמריקני ג'ון דנפורד.

טראמפ ומנהיגים אחרים השתתפו אמש בארוחת ערב במוזיאון ד'אורסה.

 ??  ?? מקרון ומרקל בתוך העתק קרון הרכבת שבו נחתמו הסכמי שביתת הנשק
מקרון ומרקל בתוך העתק קרון הרכבת שבו נחתמו הסכמי שביתת הנשק

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel