Israel Hayom

"הפריצה שלי היתה מוקדמת מדי"

שחקני הבית במכבי ת"א אולי קיבלו את המושכות בזכות חוקי הפייר פליי, אבל דור פרץ לקח בעלות: "אני הופך לבורג מאוד חשוב במערכת" ● על אובדן האליפויות: "שינה את החשיבה במועדון" ● ועל המשימה של הנבחרת מול סקוטלנד: "תהיה אכזבה גדולה אם לא נעפיל לפלייאוף"

- שי ארצי

יש כמה שחקנים במכבי ת"א ששדרגו את עצמם העונה. הבולט מכולם הוא דור פרץ, שבמ חזור הקודם זכה בתואר שחקן החודש מטעם מינהלות הליגה, כבש ובישל שערים, ומעל הכל - סיפק הופעות אדירות בניצחונות של הנבחרת על סקוטלנד ואלבניה.

"אני לא מרגיש שאני הפתעה", אומר פרץ, "עברתי עד עכשיו תהליך ארוך שלא נגמר והוא יימשך עד היום האח רון בקריירה".

אין שחקן או איש מקצוע בקריית שלום שלא מפרגן לפרץ - בין שזה על השדרוג ביכולת ובין שעל האישיות. ההצלחה שלו מזכירה רכבת הרים. בגיל צעיר הוא כבר הספיק להיות למעלה ולמטה, אבל העונה עושה רושם שעלה על המסלול הנכון. אם ימשיך לנסוק, ההערכות הן שהקשר בן ה 23 ימצא עצמו מהר מאוד מעבר לים. ההעדפה האישית לא מפתיעה: אנגליה או ספרד.

"מרגע שהושאלתי להפועל חיפה, התחלתי לשחק קבוע בעמדת הקשר. כשחזרתי למכבי זה עדיין לא שטף, אבל מאז המשחק מול ויאריאל בחוץ משהו השתנה בי", נזכר פרץ, "התחלתי לקחת הכל באופן יותר מקצועי ולא אישי, לפני כן חשבתי שהכל קשור אלי. הבנתי שכל עוד אהיה אגרסיבי על המגרש, אמשיך לשחק בעמדה שאני רוצה. הבאתי ערך מוסף של תנועה לעומק, ואני שמח שזה מתורגם לשערים. הש תדרגתי בהמון פרמטרים בשנה וחצי האחרונות".

היית מתוסכל שכל הזמן העבירו אותך תפקידים?

"הימים ששיחקתי כמגן תסכלו אותי, בגלל שאני לא רגיל לזה ולא רגיל לשחק על הקו. בתקופה של שוטה אר בלדזה כששיחקתי כמעט חצי עונה כמגן, הרגשתי שאני פוגע בעצמי ולא מתקדם. היום אני מסתכל על זה כחלק מהדרך שהייתי צריך לעבור. לאט לאט אני הופך לבורג מאוד חשוב במערכת ומפה זה רק להמשיך קדימה". כשיצאת להשאלה בחיפה חששת שלא תחזור למכבי?

"קיבלתי את ההשאלה באופן מאוד מוזר, כי עברתי במכבי דברים מסוימים שעד אותו שלב השחקנים שיצאו לה שאלות לא עברו. אמרתי לעצמי, 'נצא

להשאלה ומה שיהיה יהיה'. מה שהחזיק אותי זה שאני מאוד מאמין בעצמי. זה משהו שבהחלט היה יכול לקרות, אבל היתה לי מטרה לחזור הרבה יותר טוב". כמה פעמים הציעו לך בעבר לעזוב את מכבי ולבלוט במקום אחר?

"המון. מכבי זה לא מועדון רגיל, אתה צריך להוכיח את עצמך בכל פעם מחדש, במיוחד כשחקן צעיר, ולהבין שאין קיצורי דרך. הפריצה שלי בעונה ששיחקנו בליגת האלופות היתה מוק דמת מדי. לא הבאתי את עצמי בימים ההם לשיא המימוש והפוטנציאל". מצד שני, הצעירים לא היו משחקים בלי הסנקציות של חוקי הפייר פליי.

"החזון במכבי השתנה, אני לא חושב שזה בגלל הפייר פליי. היו שי נויים במערכת שלא קשו רים לזה, שכנראה הובילו לכך שמאמינים שצעירים יכולים לחזור מהשאלה ולשחק. כנראה הבינו שלא חייבים להביא שח קנים מבחוץ בכסף גדול ואפשר להצליח עם שחקני בית. גם העובדה שבשלוש שנים לא זכינו בתואר שינתה את החשיבה. יכול להיות שהשנה היא ניסיון לצעירים, לראות אם הם יכולים לשחק או לא, אבל נראה שהיה שינוי תפיסה במערכת". "עדיין סופרים את ב"ש"

פער עשר הנקודות שבו מחזיקה מכבי על פני ב"ש גרם ללא מעט אנ שים לחשוב שהאלופה כבר איבדה את הרכבת. פרץ, כצפוי, מקפיד לשמור על ערנות."הליגה ממש לא נגמרה, זה כל כך רחוק. כולם מסתכלים על הפער מב"ש, אבל מבחינתי אם יש קבוצות שנמצאות מתחתינו וקרובות אלינו כמו חדרה ובני יהודה, הן ראויות לרוץ עד הסוף. ברור שאנחנו עדיין סופרים את ב"ש. התקשורת אוהבת לחלק הגדרות, אבל כשחקן אני לא מתרכז במי יכולה לאיים עלינו או לא, אלא רק בקבוצה".

דברים טובים קורים העונה למכ בי ת"א. הצהובים מוליכים את הטבלה בגאווה, מראים עליונות כמעט בכל המ שחקים. גם כשפחות הולך להם, הקבוצה לא מאבדת נקודות; מה שדי משכיח את הקיץ הסוער שעבר על סגנית האלו פה עם מהפכה אדירה בסגל, עזיבה של ג'ורדי קרויף והדחה כואבת מאירופה - בעונה הכי קריטית מבחינה כלכלית.

"בכדורגל מתרגלים ששחקנים לידך משתנים, אבל הפעם התחלפה כמות גדולה של שחקנים", נזכר פרץ, "זה היה מוזר גם למרקם החברתי וגם למקצו עי, כי כל הפנים של הקבוצה השתנו. קרויף עשה פה דברים מדהימים. לפ ניו לא היה נראה שמכבי תגיע למקו מות האלה. כשהוא עזב היה חשש מה יהיה עם הזהות של מכבי, אבל נראה שהמועדון גדול וחזק יותר מכל אחד. העקרונות והערכים שהוא התווה מש משים אותנו גם היום, אבל הזהות היא של מכבי, ולא זהות של קרויף מאותם ימים. הוא הפך את פני השטח במועדון וגרר אחריו את כל הליגה". מי היה המאמן הכי טוב שלך?

"פאקו אייסטרן. למדתי ממנו המון, עקרונות נכונים, דברים שהקנו לי דחי פה לקריירה. אני לא יכול לדבר על המאמן ולאדן איביץ' כי העונה עדיין בעיצומה, אבל גם הוא תורם לי המון". אתם קצת מפחדים מאיביץ'?

"הוא איש עבודה ברמה הכי גבוהה, עם דרישות גדולות. יש לו אישיות שנ

תפסת כקשוחה, אבל אני לא חושב שא נחנו פוחדים ממנו. הוא נותן לנו בראש ברגעים פחות טובים ומפרגן כשצריך, והוא מצא את האיזון הזה בצורה נפלאה". ירד לך קוף מהגב כשהתחלת להבקיע.

"אקח אותך קצת אחורה. בשנה של יוקאנוביץ' החמצתי המון. בהתחלה שמחתי שהגעתי להזדמנויות, אבל אחרי זה הייתי לחוץ מאוד מההחמצות. למה זה לא נכנס? מה הקטע? כנראה באותם ימים לא הייתי מספיק בשל, וזה לא היה הרגע בשבילי להבקיע. אני עובד על זה, הגולים לא מגיעים משום מקום. זה מתנועה לתוך הרח בה, מסיומת נהדרת או מכדור נפלא של מיכה, אבל השנה זה פשוט הגיע". קינאתם בעונות האחרונות בב"ש?

"לא היתה קנאה, היתה אכזבה מעצ מנו. אני לא יכול לקנא במישהו שעושה הכל כמו שצריך. ב"ש זכו באליפויות בזכות. כנראה הגיע תורם להניף את הצלחת שלוש פעמים ברציפות. אני לא חושב שהיתה יהירות אחרי שלוש האלי פויות שלנו, אבל אולי לפעמים צריך שיקרה משהו כדי להתעורר. יכול להיות שזה מה שהעיר את מכבי לחזור להיות כמו מכבי של השנים הטובות". הערב מול ק"ש אתה בונה על המשך המומנטום שלכם בליגה?

"ק"ש קבוצה שצריך להעריך את היכולות שלה. הם מסוכנים מאוד, אנחנו לא מקלים ראש, אבל המשחק תלוי בנו". בין גואטמלה לסקוטלנד

לאחר המשחק מול ק"ש יחבור פרץ לנבחרת ישראל, שתחל בהכנות למ שחק הידידות מול גואטמלה - הכנה אחרונה למשחק הקריטי בליגת האומות מול סקוטלנד.

"המון אנשים אמרו לי שהנב חרת חזרה להיראות כמו נבחרת שכיף לראות, בעיקר בנוגע להקרבה וללחימה. זה מתחיל להיראות שהנ בחרת החזירה את אמון הקהל. אולי הדרך שהצוות החדש הביא גרמה לכך. אנדי הרצוג מאמין מאוד בנבחרת. גם ווילי רוטנשטיינר כזה, הם מאוד מא מינים בתהליך שבאו לעשות וזה חודר לשחקנים וגורם לשחקנים להאמין".

אם הנבחרת לא תעפיל מליגת האומות זה יהיה כישלון?

"לא. מהקמפיינים האחרונים לא יצא כלום, וכדי לשנות צריך תהליך ארוך. אין ספק שזו תהיה אכזבה גדולה אם לא נעפיל, אבל כל מי שלוקח חלק במשי מה הזאת יודע שמדובר בתהליך ארוך טווח. הגיע הזמן לשינוי שלא נעשה בבום. לאנשים צריכה להיות סבלנות כלפי הנבחרת, זה ייקח זמן, אבל היא יכולה להגיע למקום הרבה יותר טוב מאיפה שהיא היום". נסיים עם רגעי השפל והשיא עד כה בקריירה לדעתך.

"היו לי הרבה רגעי שפל, אבל כל אחד מהם רק חיזק אותי. היה את המשחק מול אסטנה בחוץ עם הפנדל כשהכדור נגע לי ביד והיה לי משחק בינוני )הוחלף במחצית ש"א(, אבל לא עולה לי רגע שממנו לא קמתי. זה חלק מדרך שעוב רים. מבחינה אישית רגע השיא היה הגול בטרנר בשנה שעברה בניצחון 0:1 )הפסד בכורה לאלופה בביתה(. הגול הזה בטרנר היה פינאלה מיוחד בשבילי לעונה שבה השתדרגתי. היתה גם ליגת האלופות, לשחק מול צ'לסי בסטמפורד ברידג', ומול פורטו, זו חוויה מדהימה. אני רואה את מכבי חוזרת בעתיד לאלופות".

 ?? צילומים: עמי שומן ?? פרץ בליגת האלופות. "רואה את מכבי חוזרת לשם בעתיד"
צילומים: עמי שומן פרץ בליגת האלופות. "רואה את מכבי חוזרת לשם בעתיד"
 ??  ?? דור פרץ. "השתדרגתי המון בשנה וחצי האחרונות"
דור פרץ. "השתדרגתי המון בשנה וחצי האחרונות"
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel