Israel Hayom

תמיכת הבית היהודי בליאון - פגיעה בירושלים

- אמנון לורד

תמיכת הבית היהודי במשה ליאון היא למעשה בגידה בירושלים. לא יעזרו מיצגי העימות של השרה שקד נגד קברניטי המשפט בישראל, בדבר האמיתי היא ועמיתה בנט נכשלים. איך הם מעלים על הדעת להע ניק תמיכה שהיא עסקה פוליטית נטו למועמד שאין לו שום תמיכה בקרב תושבי ירושלים? למשה ליאון אין תמיכה ברחוב, והוא כולו בובה שניצבת על כלונסאות הסיעות החרדיות.

צריך להתפלל שברקוביץ ינצח, אך גם אם זה יקרה מוכרחים לזכור את המהלך הציני של הציונות הדתית. זאת כנראה המהות של הממסד הדתי לאומי. אין בין הממסד הזה ובין הציונים הדתיים ברמת הרחוב שום קשר. רבים מחובשי הכיפות הסרוגות מבינים את גודל האסון המתרגש ויש להם שיקול דעת עצמאי. הצביעות הגדולה ביותר מתבטאת במאמר שפרסם ידידיה מאיר בשבועון "בשבע", שם הציג את ברקוביץ כמי שהיה בסך הכל יו"ר ועדת התרבות, לעומת הרקורד ה"עשיר" של ליאון - מנכ"ל משרד רה"מ, רואה חשבון וכולי וכולי. במקום שכולנו נבין שזה רקורד שיכול לאפשר ספקולציות נדל"ן מושחתות, יש מי שמנסים למכור את ליאון כבעל ניסיון. אולי בעל ניסיון ניהולי, אך לאיש בירושלים אין אמון בו. אפילו לא לראשי הבית היהודי.

המסקנה של אנשי הימין מרכז, בעיקר החי לונים, היא שאולי הגיע הזמן להשתחרר מה ברית עם הבית היהודי. לעם ישראל, שרוצה לראות את הליכוד במרכז הקואליציה העתי דית, עדיף שהרגל הנוספת תהיה זו של יש עתיד, של מפלגת העבודה או של בני גנץ ואורלי לוי. הבית היהודי כבעל מניות עיקרי בימין הוא חדשות רעות, גם בתחום הביטחון. צריך להדגיש את זה.

הקואליציה המתגבשת חושפת גם את ליב רמן כבקליפת אגוז, אם לא כיפה שחורה. הוא עסוק בעונש מוות, במינוי רמטכ"לים, בגדר הבוערת בעזה, אך הוא חובר לשורפי דגלים ובוחרים שרודפים חיילים. זה גם מה שעושה נפתלי בנט. אחרי הכל, אצל הדתיים לאומיים - הדת גוברת על הציונות. כי הציונות פי רושה גם כלכלה, דמוקרטיה, אתוס של חופש ותרבות משגשגת. כל מה שיעמוד בסכנה אם הקואליציה החרדית דתית תציב את שליט הבובה שלה על העיר.

אין לירושלים תקומה בלי הבסיס החילוני החזק. משה ליאון פירושו שירושלים הולכת בדרך כל העיירות, מבני ברק ועד צפת. כלו מר, השתלטות עוינת שתגרום להתייבשות העיר ודלדול החיים בה. ירושלים זקוקה לפנים חדשות, פניו של עופר ברקוביץ. אם מישהו חושב במושגים של תקווה ושינוי - זהו ברקו ביץ. התחושה הקשה היא שקואליציית ליאון היא המשחק המקדים של קבלני הקולות לק ראת הבחירות הכלליות, ולכן מפחדים ללכת נגדו. עסקה אפלה על גב התושבים. יש דרך אחת לאזרחים לגבור על מועמד העסקנים, והיא לבוא בהמוניהם לקלפי ולהדיח את ליאון בטרם פורענות.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel