Israel Hayom

"מפסיקים להסתיר": החקלאים עולים להתקפה נגד החרם

מהפך במאבק החקלאים מיו"ש ומהגולן ב BDS ● הדרך: הגדלת המדבקות המציינות את מקום הגידול - במקום הצנעתן ● "נדבר עם הצרכנים מעל ראשי המנהיגים"

- אריאל כהנא

מהפך במאבקם של חקלאי יהודה ושומרון, בקעת הירדן ורמת הגולן בחרם האירופי על התוצרת שהם מגדלים. בשנים האחרונות ספגו מגדלי תמרים בבקעה, יצרניי יין ברמת הגולן ומ גדלי תוצרת חקלאית מיהודה ושו מרון הפסדים משמעותיים בשל מאמצי ה BDS לשבש את מכירת התוצרת בחו"ל, ובפרט באירופה.

בין השאר, נפגעו המכירות בשל דרישת האיחוד האירופי לסמן במדב קות את התוצרת שמעבר לקו הירוק. עד כה ניסו החקלאים והרשויות בי שראל להתמודד עם הבעיה בדרכים עוקפות, כגון הסטת יעדי היצוא מה שווקים העשירים של מערב אירופה למזרח היבשת ולרוסיה. כעת, אומ רים בבקעה, "מפסיקים להסתיר, מג דילים את המדבקה".

ביוזמה של השר לנושאים אסט רטגיים, גלעד ארדן, יחד עם נציגי ההתיישבות, הוחלט לעבור למאבק גלוי, לשווק בראש חוצות את התוצ רת ולהזמין מעצבי דעת קהל לארץ. "נגרם נזק משמעותי למגדלים, רק ממכירת פלפלים ההפסד של הח קלאים שלנו עומד על 100 מיליון שקלים", אומר דוד אלחיאני, ראש מועצת בקעת הירדן ומי שעומד בח זית הפעילות.

כדי לעבור ממגננה למתקפה נבנתה תוכנית בת שתי רגליים: האחת, שיווק יזום של התוצרת מההתיישבות ככזו, במקומות שו נים בעולם. "אנחנו כבר חושפים את התוצרת של בקעת הירדן בעו לם. נציג אותה בכנסים בארה"ב ובאירופה. מניסיון העבר אנחנו יודעים שזה עובד. אנשים אוהבים את התמרים שלנו, וכשהם טועמים, אנחנו מספרים את הסיפור ומתא רים להם את המציאות כפי שהיא, מעל ראשי המנהיגים", אומר אל חיאני. בין השאר, יוצב דוכן של ההתיישבות בכנס שיתקיים בעוד חודש בפרנקפורט שבגרמניה, שבו גם ינאם השר ארדן.

המרכיב השני של התוכנית יוצא לדרך השבוע, והוא הבאת מעצבי דעת קהל לסיורים ממוקדים ביו"ש. בסך הכל צפויות להגיע חמש מש לחות, שישהו בארץ כשבוע.

 ?? צילום: מרים צחי ?? גידול תמרים בבקעה
צילום: מרים צחי גידול תמרים בבקעה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel