Israel Hayom

המשטרה: "החברה של לבייב מתנהלת כמו ארגון פשע"

פרשת "יהלום שחור": בית משפט הורה להאריך בשלושה ימים נוספים את מעצר בנו של לבייב ושל שני חשודים נוספים ● "שיבשו והשמידו ראיות"

- איציק סבן

הברחת היהלומים: בית משפט השלום בראשון לציון האריך אתמול בפעם השנייה את מעצרו של בנו של איש העסקים לב לבייב, זבולון, בשלושה ימים.

בדיון בהארכת מעצרו טען ראש צוות החקירה בפרשת החשד להברחת יהלומים, רפ"ק גל צסנר, כי חברת LLD יהלומים בע"מ, השייכת ללבייב, "מתנהלת כארגון פשע לכל דבר, תוך שימוש בבלדרי יהלומים שמבריחים יהלומים בסבבים, ומשבשת ומשמידה ראיות". בנוסף, הוארך מעצרם של שני חשודים נוספים בפרשה, גם הם עובדים בחברת .LLD

שאר החשודים בפרשה שוחררו למעצר בית בסוף השבוע. בסך הכל נעצרו תשעה חשודים במסגרת חקירת הברחת היהלומים המכונה "יהלום שחור" מרוסיה לישראל ולהפך והלבנת הון בשווי של כ־003 מיליון שקלים.

החקירה, שהחלה בסוף מארס באופן סמוי ביחידה הארצית לפשיעה חמורה ובינלאומית בלהב ,433 הפכה לגלויה בשבוע שעבר עם מעצרם של שישה חשודים, ובהם בנו של לבייב וקרוב משפחה נוסף, שבינתיים שוחרר לביתו. על פי החשד, החשודים קשרו קשר, תכננו והוציאו לפעול במשך כמה שנים הברחה של יהלומים למדינת ישראל בשווי כולל של מאות מיליוני שקלים.

אחד החשדות שנבדקים הוא שעובד לשעבר של לבייב הבריח לארץ לפני כשש שנים באופן שיטתי מזוודות מרוסיה, שבהן הוסלקו יהלומים, שנמכרו, על פי החשד, בארץ ובחו"ל. בחיפוש בביתו של העובד לשעבר נמצאו מאות תעודות משלוח הקשורות, על פי החשד, ליהלומים. העובד לשעבר טוען כי היהלומים שייכים לו, אולם המשטרה טוענת כי מדובר ביהלומים השייכים ללבייב, הוברחו ונסחרו בניגוד לחוק.

שורה של עבירות

בהודעה שנמסרה על ידי המשטרה נאמר כי החשודים, כל אחד על פי חלקו, קשרו קשר, תכננו והוציאו לפועל במשך כמה שנים הברחה של יהלומים למדינת ישראל בשווי כולל של מאות מיליוני שקלים בניגוד לחוק ומבלי לדווח לרשויות המוסמכות. במשטרה חושדים שלבייב, השוהה ברוסיה, לא הגיע לארץ בעת האחרונה מחשש שייעצר, אולם כעת נעשים מאמצים לאתרו על מנת לחקור אותו ואף להביאו למעצר בישראל.

המשטרה מייחסת לחשודים עבירות חוק איסור הלבנת הון, קשירת קשר לביצוע פשע, הברחת טובין בדרך של יבוא ויצוא, הוצאת חשבוניות פיקטיביות, השמטת הכנסות ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

 ?? צילום ארכיון: רוני שיצר ?? לב לבייב. "שימוש בבלדרי יהלומים שמבריחים בסבבים"
צילום ארכיון: רוני שיצר לב לבייב. "שימוש בבלדרי יהלומים שמבריחים בסבבים"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel