Israel Hayom

עמדה נחרצת תביא לקליטה מלאה בקרוב

-

בשלב זה.

משרד התקשורת יבחן כיצד אפשר לשלב את חברות פלאפון וסלקום בא תרים שהוקמו למערכת הצבאית. שתי החברות אף הגישו רשימה של תרנים שעליהם הן מעוניינות להש תלב. עוד הצהיר כהן כי בא תרים אלו יוכלו לשדר ב 700 מגהרץ, דבר שאינו אפשרי כרגע בכל רחבי הארץ.

פריסה חלקית בלבד

בסיום דבריו הקפיץ כהן את נציגי החברות, כשבישר כי במשרד התקשורת עמלים על הפקת צו אלוף ביהודה ושומרון, ולפיו חברות שלא יעמדו בלוחות הזמנים שהוגדרו ייקנ סו. נציגי החברות התרגזו על מה שהן ראו כאיום ישיר. נזכיר כי בעבר אמר מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן, כי הוא מודע להישארותן של סלקום ופ לאפון מאחור בכל הקשור לקליטה הסלולרית ביו"ש בשנים הקרובות, אך הוא מצפה שהדבר יגביר את המוטיבציה שלהן להציב תרנים ולשפר את הקליטה למנויים בהתיישבות.

ח"כ מוטי יוגב, יו"ר ועדת המשנה, אמר בתום הדיון: "יש מה לברך על התקד מות התוכנית. אנחנו מל ווים אותה זמן רב ולאט לאט דברים קורים, אף שיש מקומות שזה עדיין לא קיים. אנו מצפים לקליטה סלול רית מלאה ברחבי יהודה ושומרון כבר ברבעון הראשון של ."2019

המחדל הגדול בכל הקשור לפריסת תשתית הסלולר ביהודה ושומרון מתמצה בגמגום של ממשלות ישראל בכל הקשור לחבלי הארץ הללו. חברות הסלולר צודקות בהתמהמהותן בעמידה בהתחייבות להציג פריסה בכל הארץ, לרבות יו"ש.

לו הדרישה הזו היתה ברורה וחדה יותר, היתה פריסה מלאה כבר מזמן. הניחוח הבינלאומי של פרטנר, בשל חברת האם שלה בעבר, הביא לכך שהיא התקשרה בהסכמים עם רשתות ירדניות והציעה כבר לפני שנים קלי טה סבירה מאוד בכל יו"ש. המנויים שלה באזור הביאו אותה לזכייה במכרז מערכת הביטחון לבניית התשתית, יחד עם הוט. סלקום ופלא פון נותרו מאחור, וכעת כלל לא ברור שלחץ ואיום בקנסות הם התשובה בשבילן. פריסה עצמאית שלהן היא לא אתגר של מה בכך - המתיישבים שם, כמו כולנו, לא אוהבים אנטנות בגינה, או ביישוב בכלל, והער בים באזור נוטים לחבל בהן. השליטה החלקית של צה"ל באזור מחייבת עבודה צמודה של מערכת הביטחון עם החברות ומחש בה תחילה על פריסת תשתיות נוספות ביו"ש, כמו חשמל הנחוץ לתשתית הסלולר. יותר מיובל שנים אחרי, כדאי להפנים שהת שתיות נחוצות לאזרחים, שבלי קשר לעמדה הפוליטית, יהיו פה גם ביובל הבא ואחריו.

השליטה החלקית של צה"ל ביו"ש מחייבת עבודה צמודה עם החברות, ומחשבה תחילה על פריסת תשתיות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel