Israel Hayom

הפנים של המיזוג

פנים אמיתיות עם אמנון לוי, עשר ‪21:00 ,14‬ במדיום רדוד כמו טלוויזיה, שתוכניות שבהן אנשים בלי חולצה נתלים על כל מיני דברים הן להיט, מי שלא לוקח את "פנים אמיתיות" לצד שלו, לא מבין בטלוויזיה

- עדי רובינשטיין עובר מסך

אמנון לוי אמור וצריך להיות ההחתמה הראשונה לקראת המיזוג הנוכחי בין ערוץ עשר לרשת. "פנים אמיתיות" של אמנון לוי היא הכרחית להצלחתו של המיזוג, כי בצלמו ובדמותו ישרוד ערוץ. אחת הטענות המוכרות לכך שערוץ עשר קרס היא הניתוק שלו מהעם. לעיתים ניתן להתבלבל ולקבוע שזה בגלל האיכות שלו לעומת הטראש מהערוצים המקבילים, וגם אם זו האמת - זוהי רק מחצית האמת.

האמת כולה מכילה את העובדה שהערוץ המרוסק ראה לנגד עיניו יותר "לונדון וקירשנבאום" ופחות אמנון לוי. זו הצהרה וזה בסדר, אבל ככה בדיוק מחרבים ערוץ טלוויזיה בישראל. אפשר לצחוק ולהרים גבה נוכח הכתבות של אמנון לוי, וב"ארץ נהדרת" אכן עשו זאת בצורה מדויקת.

אני לא מת על לוי, רוב התוכניות שלו משעממות וצפויות, אבל על דבר אחד אין ויכוח: במדיום רדוד כמו טלוויזיה, שתוכ ניות שבהן אנשים בלי חולצה נתלים על כל מיני דברים הן להיט חוצה מגזרים, מי שלא לוקח את "פנים אמיתיות" לצד שלו, לא מבין דבר וחצי דבר בטלוויזיה.

אתמול, למשל, עסקו לוי והצוות שלו בתעשיית העובדות הפי ליפיניות בישראל. זהו נושא שחוט, מרוט ולא ייחודי. לוי מגדיר בצדק את הפיליפיניו­ת כ"עובדות השקופות", אבל בכל הקשור לתקשורת הישראלית, העיסוק בהן חצה מגדרים.

אפילו בסדרה "רמזור", לב המיינסטרימ­יות הישראלית המ שועממת, חיפש לעצמו חפר פי ליפינית. וכן, גם טקס מלכת היופי הפיליפינית או שאר טקסים דומים נשחקו עד דק במקומונים וכמובן שלא קיבלנו זווית חדשה.

אבל בתוכניות הללו איש לא צופה בשל התחקירים, אלא כדי להזדהות, להזדעזע ולהתפלש בצהוב ללא כל רגשות אשם. וכז כור, גם לא מדובר בתוכנית תח קירים על אף הרצון להיות מוגדרת שכזו. ועם זאת, אי אפשר להחזיק פריים טיים רק על הרמות הגבה של ליאור שליין או התחושה שיש אנשים שיודעים הכל בעולם הזה וקוראים להם רביב דרוקר.

זה בסדר שיש אותם, אבל זה לא מספיק, והרייטינג מראה את זה. תסתכלו רגע על עמוד הפייסבוק של התוכנית המדוברת. כמה דיונים ערים, כמה תגובות, מישהי האשימה את לוי "שיש גם פיליפיניות שלא מוכנות למרוח משחה באזורים האינטימיים". לוי הוא היחיד בערוץ האליטיסטי שמצליח לגעת בישראליות שבדרך כלל מעדיפה את קשת. טלוויזיה היא מוצר עממי ואם אפשר לייצר אותו בזול ואפילו זול מאוד, אז המנכ"ל החדש של הערוץ המשותף בטוח ידאג שזה ימשיך לחיות. פשוט אין לו ברירה אחרת בישראל של סוף .2018 ●●●

התקרית החמורה אמש בגבולה של המדינה, הזכירה שוב שע רוץ עשר הוא באוריינטצי­ה חדשותית ומוטב שיישאר כך. אנשים מבשלים )קשת (12 בזמן שהילדים שלנו נלחמים על חייהם. נו, יש גבול גם לאסקפיזם. עד מתי?

 ??  ?? "פנים אמיתיות עם אמנון לוי". מצליחה לגעת בישראליות
"פנים אמיתיות עם אמנון לוי". מצליחה לגעת בישראליות
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel