Israel Hayom

זהו זמן אצילי

- אביעד פוהורילס

1 האצטדיון בק"ש הוא הקטן ביותר בליגת העל, עם 5,300 מקומות בסך הכל, אבל גם כשמוליכת הטבלה מכבי ת"א מגיעה לגבול הצפוני, היציעים של בני המקום דלילים, חלקם ריקים לגמרי.

כדורגל לא מעניין את רוב רובם של 24 אלף תושבי ק"ש. רובם אדישים לעובדה שאיזי שרצקי מתחזק עבורם בחינם כבר 12 שנה בליגת העל קבו צת כדורגל שעולה לו הון. מיעוט של אוהדים מוקיר לאיזי תודה על אחד הפרוייקטים האדירים שמישהו עשה כאן בכדורגל הישראלי. לאורך השנים האלה גם בעל הבית עבר אבולוציה - מהאליפות האדירה עם רב"ש, המשכה בהישרדות ועכשיו בלקחת צעד אחד אחורה מהדעתנות האגרסיבית שלו כדי לתת לחיים סילבס לעבוד.

מול ק"ש המשתפרת הגיעה מכבי ת"א כדי לשמור על המומנטום החזק שלה בצמרת. ביום שבו ג'ורדי קרויף שרד קרבות הישרדות בסין, ולאדן איביץ' דיבר על המשחק הזה כמוקש שצריך להיזהר ממנו, והוא צדק.

יואל אבוחצירה חטף כדור באמצע המגרש מדן גלזר, מסר לוואלון אח מדי, ורץ בעצמו כדי לפרק את ראיקוביץ' בשער אדיר. משרצקי אי אפשר לקחת את כישרון הסקאוטינג שלו, כי בשיממון הכללי אחמדי הוא אחד הז רים הטובים והמעניינים בליגה, בדרך אולי לעוד אקזיט בינואר, אם לאיזי קצת יישבר מהכל.

אבל ככל שהמשחק התקדם השתלטה מכבי על האמצע, עם סימנים של קצת חוסר שקט בנגיעה האחרונה. שכטר ואצילי סימרו את שיערות האוהדים עם החטאות ענק, אבל עכשיו זהו זמן אצילי. הבעיטה החופשית, הפעולות הקצרות והחדות ברחבה הופכות אותו לג'וקר.

אלי חכמון טעה בצהוב למאור קנדיל, שבכלל היה ראוי לפנדל, ואיביץ' עשה לו כזה פרצוף, שבפעם הבאה שעדן שמיר שלח יד לכדור ברחבה, חכ מון ממש רצה לבעוט את הפנדל בעצמו. אבל אצילי הוא כרגע בעל הבית, ואחרי שכדור חופשי שלו דהר לרשת דרך הקורה של ברטקוס וקבע שוויון, הוא כבש את החמישי שלו העונה מהנקודה הלבנה. מכבי, שרדה חזית צפונית קשה ויוצאת לפגרה בצורה הכי טובה שתיארה לעצמה. כשבצד השני של העולם, בבומבונרה בבואנוס איירס, התחוללה מלחמת עולם, טדי נראה פתאום כמו היכל השלום והאחווה, עם פה ושם ורידים שמאיימים להתפוצץ ברקה. קלינגר ניצח את מכבי חיפה במשחק הראשון, ותוך שבוע קיבל על הראש את הצרות של ב"ש. מטעני האנרגיה בשתיהן אינסופיים, כל אחת מסיבותיה שלה. לא ברור גם מי לחוצה יותר. עד שא לונה למדה לומר האסלביינק, מכבי ת"א עלתה על מגדל ומסתכלת עליה במשקפת של חיידקים. ההתארגנות המאוחרת הזאת גובה ממנה מחיר. בית״ר וקלינגר הם בסופו של דבר ישויות דומות, וכשמתפתחת סביבם שגעת, הם פורחים. חילופי המבטים בין ערן לוי לטל בן חיים, עוד יביא לטדי אמבולנס או משטרה, מי שיבוא קודם. החלום לעקוץ אלופה, חשף את בית"ר למליק סון בהופעת ענק. בשער הראשון שלו - הוא צחק בלב, כי אסור לשמוח, אבל בשני כבר רץ עדלאידע.

 ?? צילום: אנצ'ו גוש / ג'יני ?? אצילי. הג'וקר של מכבי ת"א
צילום: אנצ'ו גוש / ג'יני אצילי. הג'וקר של מכבי ת"א
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel