Israel Hayom

"הסיטואציה גרמה לי לעבוד קשה יותר"

אחרי שנים קשות, נתנאל ארצי (22) קיבל הזדמנות אמיתית בהפועל גלבוע/גליל - ולקח אותה בשתי ידיים ● "זה המקום הכי טוב לשחקנים ישראלים" ● עוד הערב: הפועל ב"ש - מכבי ראשל"צ (21:00)

-

יעקב מאיר

שימו לב למספרים של נתנאל ארצי מהפועל גלבוע/גליל בח משת המחזורים הראשונים של העונה. ארבע פעמים בחמישייה, 20 דקות בממוצע, 6.8 נקודות 75) אחוזים ל־2, 53.8 אחוזים ל־3(, 2 ריבאונדים ו־8.0 חסימות. במשחק האחרון קבע שיא קריירה של 16 נקודות, דווקא מול מכבי ת"א.

לשם השוואה, בעונה שעברה באש דוד הוא שיחק 5.7 דקות בממוצע, לא פתח אפילו פעם אחת בחמישייה, זרק כל העונה חמש פעמים בלבד מחוץ לקשת )לעומת 13 בעונה הנוכחית( וקלע ב־12 אחוזים, לקח 0.9 ריבאונדים ולא חסם אפילו פעם אחת כל העונה. "הייתי בלא מעט קבוצות בשנים האחרונות, ואני יכול להגיד בוודאות שהפועל גלבוע/גליל זה המקום הכי טוב לשחקנים ישראלים", אמר ל"ישראל היום".

הפורוורד ,(22) שעבר באקדמיה של איגוד הכדורסל, היה שייך בשנים האח רונות למכבי חיפה שממנה הושאל פע מיים למכבי הוד השרון ולהפועל עפולה מהליגה הלאומית, ובשנה האחרונה עבר אחרי חודשיים מפתיחת העונה למכ בי אשדוד כדי לקבל יותר דקות. בקיץ הצטרף לחממה של אריאל בית הלח מי כשחתם על חוזה לשנתיים ונראה כי עשה צעד נכון.

סוכנו רוני לופו אמר: "שחקנים בגיל שלו צריכים מישהו שייתן להם צ'אנס. בית הלחמי הוא הראשון שנותן לו הזד מנות אמיתית".

נתנאל, היית אחד המצטיינים בזכייה של נבחרת העתודה במדליית הכסף ב ,2017 שיחקת טוב גם באולימפית. ובכל זאת בשנים האחרונות בקושי שיחקת. מה עבר עליך באותה תקופה?

"ניסיתי להסתכל על חצי הכוס המלאה וללמוד מכל מקום שהייתי בו ומכל מאמן שעברתי אצלו. אני חושב שהשנים האלה בנו את האישיות שלי. הסיטואציה רק גרמה לי לעבוד קשה יותר. אני יכול לה גיד שהתקופות בנבחרות עזרו לי מאוד".

עברת לגור ליד האולם ונראה שה תחברת במהירות לקהילה, לאווירה ולאוהדים.

"זה משהו מיוחד מה שקורה פה. אנח נו בקשר יומיומי עם האוהדים, לפעמים אפילו הולכים לטיול עם הכלבים שלהם. יש שחקנים שהולכים אליהם לארוחות. אין דברים כאלה. אנחנו כמו משפחה".

במחזורים האחרונים ניצחתם את הגדולות. מה הסוד?

"אנחנו מגיעים הכי צנועים ומהרגע שהמשחק מתחיל אנחנו חושבים רק על ניצחון. השיטה של הקבוצה הזו היא הג נתית וזה מה שניצח עבורנו את המש חקים האחרונים, הלב ומה שהשארנו על המגרש. בזמן האחרון הקבוצה מתחברת ומתגבשת וזה מה שמביא לנו את הני צחונות במשחקים האלה".

בכורה לרות'בארט בב"ש

רוברט רות'בארט צפוי לערוך את הופעת הבכורה שלו בהפועל ב"ש הערב (21:00) במשחק הבית מול מכבי ראשל"צ, לאחר שחתם על חוזה עד לסיום העונה עם אופציה לעונה נוספת. הסנטר הישראלי ינסה לסייע לאדומים להמשיך בפתיחת העונה הטובה. הכתו מים מקווים לחזור למסלול הניצחונות אחרי ההפסד להפועל אילת.

 ?? צילום: עודד קרני ?? ארצי. פורח אצל בית הלחמי
צילום: עודד קרני ארצי. פורח אצל בית הלחמי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel