Israel Hayom

המאבק על ירושלים: תשעה קבין של דרמה

מתח שיא בבירה - והמועמדים תוקפים זה את זה בלי הפסקה ● ליאון הגיש נגד ברקוביץ תלונה במשטרה בטענה שהפיץ מודעות מזויפות: "מפלג את העיר בצרחות של קוזק נגזל" ● גם דרעי תקף: "השטן הוציא צו "8 ● במטה ברקוביץ הגבירו האבטחה סביבו: "ההסתה עבריינית, דרעי חצה קו אדום

- יורי ילון כתבנו בירושלים ירושלים

מחר ההכרעה הדרמטית: עופר ברקוביץ או משה ליאון, מי יהיה ראש העיר החדש? ● האווירה מתלהטת: ביקורת על דרעי שתקף את ברקוביץ - "השטן

הוציא צו "8 ●

האווירה בבירה מתלהטת לק ראת ההכרעה מחר בסיבוב השני בבחירות לראשות העירייה בין משה ליאון לעופר ברקוביץ. אחרי הדברים החריפים של ברקוביץ והמסר של ליאון ליריבו להימנע מפילוג העיר, אתמול היתה עליית מדרגה נוספת שהעצימה את העוינות והמתיחות בין המחנות.

במטה תנועת "התעוררות", שב ראשה עומד ברקוביץ, הגבירו את האבטחה סביבו וציינו כי "בימים האחרונים גוברים האיומים נגד בר קוביץ, ולאחר התייעצויות תוגברה האבטחה סביבו". בסביבת ברקו ביץ הוסיפו כי "צוותים שלמים של עבריינים משחיתים את שלטי הת עוררות, פוגעים בהליך הדמוקרטי ומסיתים לבלי הכר נגד ברקוביץ ותנועת התעוררות".

בתנועה של ברקוביץ התייחסו גם להתבטאותו של השר אריה דרעי, שצולם כשאמר "השטן הוציא צו ,8 השטן מגייס את כולם", כפי שפורסם באתר "בחדרי חרדים". בתנועת התעוררות אמרו כי "לא יעלה על הדעת ששר במדינת ישראל יתבטא בצורה כזו. האמירה של השר דרעי היא חמורה וחציית קו אדום ומתווספת לשלל אירועים וקריאות הסתה נגד ברקו ביץ, ועל כן הוחלט לשמור על בי טחונו". במטה ברקוביץ הוסיפו כי "צר לנו שמי שמנסה לפלג עושה זאת באמירות המובילות לאלימות, המעבירות מסר לציבור כי אלימות היא דבר הכרחי כדי לנצח בבחירות דמוקרטיות".

מנגד, מטה משה ליאון הגיש נגד ברקוביץ תלונה במשטרת ישראל, בטענות לעבירות של זיוף והונאה, שימוש במסמך על מנת לקבל דבר וכן קבלת דבר במרמה. לפני הגשת מכתב התלונה פנה עו"ד גיא בוסי, היועץ המשפטי של מטה ליאון, לעופר ברקוביץ בדרישה לח דול ממעשיו ולקבל עליהם אחריות. לאחר שהמכתב לא נענה, הוגשה תלונה למשטרת ישראל.

במטה ליאון אמרו כי ברקוביץ "איבד את העשתונות והסיר מעליו כל רסן". לדבריהם, "מטה ברקוביץ מציף את ירושלים מאז יום שישי בכרזות ובעלונים מזויפים, המתחזים להיות עלונים של משה ליאון. בכך מנסה ברקוביץ להסית את הציבור החילוני נגד הציבור החרדי ולהפך. הדברים חמורים, שכן אין מדובר רק בתעמולה עם טעם רע העוברת את הגבול, אלא בהונאה ובזיוף מודעות בחירות שהעונש בגינן הוא עד 7 שנות מאסר".

משה ליאון עצמו אמר כי "עצוב לגלות שמאחורי דמות היחצן מס תתרת דמות משולחת רסן וסכסכנית, המוכנה לפלג את ירושלים ולהסית את הציבורים השונים זה נגד זה, כאילו אין מחר וכאילו אין מדובר בעיר אחת. הכמיהה לאחדות והרצון שהעומד בראש העיר ירושלים יהיה מועמד בעל יכולת, ניסיון ואחריות, ינצחו את המודעות המזויפות ואת צרחות הקוזק הנגזל של ברקוביץ. לאחר הבחירות ארכיב קואליציה רחבה ויציבה, שאליה אזמין גם את התעוררות, למרות מעשיהם החמו רים, שלא לומר עברייניים".

ברחבי העיר נערכות יוזמות פרטיות לעידוד הצבעה, שמטר תן להוציא את הירושלמים לקלפי. כך, למשל, רופאים מתמחים באגף הילדים בבית החולים שערי צדק בעיר יחליפו זה את זה במשמרת. ד"ר ספיר חושן, רופא מתמחה בשערי צדק, אמר ל"ישראל היום" כי "אנח נו חיים בירושלים ויש לנו הזדמנות לקבוע מה יהיה בעיר שלנו".

כמו כן, בעלי עסקים בירושלים יזמו פרויקט בשם "יפה שעה אחת קודם", שבמסגרתו ישוחררו עוב דים שעה אחת לפני סוף יום העבו דה, על חשבון המעסיק, כדי לאפשר להם להצביע.

 ??  ?? ברקוביץ
ברקוביץ
 ??  ?? ליאון
ליאון
 ?? צילום: מרים צחי ?? עופר ברקוביץ
צילום: מרים צחי עופר ברקוביץ
 ?? צילום: הדס פרוש / פלאש 90 ?? משה ליאון
צילום: הדס פרוש / פלאש 90 משה ליאון
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel