Israel Hayom

פגישה בשולי הפסגה

- אלי לאון

מנהיגי העולם ציינו בפריז 100 שנה לתום מלחמת העולם הראשונה. רה"מ נתניהו נועד עם נשיא רוסיה פוטין לראשונה מאז תקרית הפלת המטוס הרוסי: "פגישה עניינית וחשובה". בסיום גם התייחס לפרשת הצוללות ואמר: "הנושא ירד למצולות" ●

יותר משנה לפני הוצאתו להורג של העיתונאי הסעודי ג'מאל ח'אשוקג'י, בכירים במו דיעין הסעודי, המקורבים ליורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן, פנו לקבוצה קטנה של אנשי עס קים בעלי רקע מודיעיני, ובהם ישראלי אחד, בבקשה לעשות שימוש בחברות פרטיות לצורך התנקשות בבכירים איראנים, כך דווח אמש ב"ניו יורק טיימס".

על פי הדיווח, אחד מבכי רי המודיעין הסעודים, הגנרל אחמד אל אסירי שפוטר בעקבות חשיפת רציחתו של ח'אשוקג'י, נכח בפגישה עם אנשי עסקים שהתקיימה במארס .2017 אנשי העסקים הציגו בפגישה תוכ נית שעלותה 2 מיליארד דול רים, שנועדה לפגוע בכלכלה האיראנית. ב"ניו יורק טיימס" ציינו עוד כי התוכנית קיבלה השראה ממהלך ישראלי אמרי קני בעשור שעבר, שנועד לפ גוע בכלכלה האיראנית. במהלך הדיונים ניסו יועציו של הגנרל אל אסירי לברר לגבי התנקשות בגנרל קאסם סולימאני, מפקד כוח "אל קודס" של משמרות המהפכה האיראניים.

עוד דווח כי הפגישה תואמה על ידי איש העסקים האמריקני לבנוני ג'ורג' נאדר, שאף הציג את התוכנית לבכירים בבית הלבן. משתתף נוסף בפגישות היה ג'ואל זאמל, ישראלי שתואר בכ תבה כבעל "קשרים עמוקים למו דיעין ולביון הישראלי". על פי הדיווח, בעקבות ההצעה הסעו דית להתנקש בבכירים איראנים השניים היססו, אמרו כי יצטרכו להתייעץ על עורכי דינם בנו שא ולאחר ההתייעצות דחו את ההצעה הסעודית, ונאדר הפנה את הסעודים לחברה בריטית, שעשויה היתה להסכים להצעה.

נאדר וזאמל שימשו עדים בחקירה של רוברט מולר, החו קר המיוחד שמונה לבדוק את המעורבות הרוסית בבחירות ,2016 ובמסגרת החקירה נשאלו על השיחות שניהלו עם הסעו דים והאמריקנים בנוגע לאיראן. נוסף על כך, בעבר דווח כי חברה בבעלות זאמל הציע לטראמפ תוכנית "לביצוע מניפולציות ברשתות החברתיות".

 ??  ??
 ??  ?? סולימאני
סולימאני

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel