Israel Hayom

"כוח צה"ל ברכב אזרחי, בתוך הרצועה"

היתקלות לילית בעזה: כוח צה"ל התגלה - וניהל חילופי אש √ חמאס טען: "יחידה מיוחדת נכנסה לחאן יונס והתנקשה בחיי בכיר בארגון" √ דיווחים: "לפחות 7 פעילים נהרגו" √ בעוטף עזה לא יתקיימו לימודים

- לילך שובל, דניאל סיריוטי וניקי גוטמן

תקרית חריגה בעזה: על רקע מאמצי ההסדרה בין ישראל לחמאס, כוח צה"ל שפעל ברצועה התגלה וניהל חילופי אש. נכון למו עד סגירת הגיליון לא היה אפשר לפרט בנוגע לנסיבות האירוע, אך דובר צה"ל הזים את השמועות שנ פוצו והבהיר כי אין חייל צה"ל חטוף ברצועת עזה.

הפלשתינים דיווחו אתמול על לפחות שבעה הרוגים של חמאס בהיתקלות עם צה"ל בדרום רצועת עזה, ביניהם נור בראכה, מפקד גדוד של חמאס, ובחילופי האש שהתפתחו בעקבות אותה היתקלות. עוד דיווחו הפלשתינים על תקיפות של צה"ל ברצועת עזה.

היציבות התערערה

דובר משרד הפנים הפלשתיני הודיע אמש על העלאת הכוננות, וב תקשורת הערבית דווח כי חמאס כבר פנה למצרים כדי לעצור את התגובה הישראלית הצפויה. הזרוע הצבאית של הארגון טענה אתמול כי ״כוח מיוחד של צבא הכיבוש נכנס במ כונית אזרחית לתוך חאן יונס והת נקש בחייו של מפקד בכיר בגזרת חאן יונס, נור בראכה. הכוח נחשף והחלו חילופי אש, שבמהלכם נהרגו כמה מבני עמנו. כוח הכיבוש נמלט מהאזור בעקבות הלחימה הנחושה של כוחותינו״.

על פי דיווחים שאינם מאומתים, במהלך שעות הערב נורו עשרות טי לים ממטוסים ישראליים. בהמשך דווח על כמה אזעקות צבע אדום בגבול רצועת עזה, ותושבי העוטף הונחו להישאר בקרבת המרחבים המוגנים בהתאם לזמני ההתרעה ביישוביהם. בעקבות ההתפתחויות קיבלו תושבי עוטף עזה הנחיות מיוחדות: הלימודים באזור בוטלו, לא אושר לקיים עבודה חקלאית, והוחלט לאפשר רק התכנסויות של

הזרוע הצבאית של חמאס כינסה מסיבת עיתונאים וחשפה מה שלטענתה אירע: "כוח של צה"ל נכנס כ 3 ק"מ לתוך הרצועה, הגיע עד פתח המסגד, פעל - ואז נחשף ופתח באש"

לא יותר מ 300 איש בשטח סגור בלבד. לנוכח המצב שונו מסלולי הטיסות הנ כנסות לנתב"ג, וחוף זיקים נסגר.

התקרית ברצועת עזה חמורה וחריגה מאוד, ולא ראינו כמותה בחוד שים האחרונים. שר הבי טחון אביגדור ליברמן הודיע אמש כי הוא מקיים התייעצויות בקרייה בתל אביב, וגם ראש הממשלה, ששהה אתמול בפריז, התעדכן וקיים התייעצויות.

אין זה סוד שישראל מבהירה לאח רונה כי אין בכוונתה להגיע לעימות צבאי ברצועת עזה. זו אחת הסיבות לכך שבי שראל אישרו העברת מי ליוני דולרים מקטאר לרצו עת עזה, היישר לידי חמאס. הארגון, מצידו, צמצם את היקפי האלימות על הגדר וכך גם את הפרחת עפיפוני ובלוני התבערה.

למרות מאמצי ההרגעה, הנפיצות בדרום גבוהה למדי. לא ברור עדיין מה יהיו ההשלכות של התקרית אמש על גבול הרצועה, אך גם תקריות טקטיות עלולות להפוך לאירוע אסטרטגי.

מוקדם יותר אתמול, בוועידת פריז, התייחס ראש הממשלה בנימין נת ניהו למתיחות בדרום )ראו ידיעה למטה(. "יש הרבה חומרים נפיצים. צריך למנוע מלחמות מיותרות. האם זה יצליח? נראה", אמר נתניהו, "צוק איתן היתה מלחמה שבעצם עצרה את תוכנית התקיפה של חמאס נגדנו. התוכנית שלהם התבססה על מינהור, וביטלנו אותה באיבה. במידה רבה חמאס הורתע. כרגע מה שמערער את היציבות הוא לא שינוי במאזן ההרתעה, אלא נפיצות פנימית בעזה שבכוחנו למנוע".

 ??  ??
 ??  ?? מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר
מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר
 ?? צילום ארכיון: אי.אף.פי ?? תקיפה של חיל האוויר בעזה באוגוסט האחרון
צילום ארכיון: אי.אף.פי תקיפה של חיל האוויר בעזה באוגוסט האחרון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel