Israel Hayom

"אנשים נסו על חייהם"

זוועה בקליפורניה: לפחות 25 הרוגים בגל השריפות חסר התקדים שיא של 6,700 בתים ובתי עסק שנשרפו כליל ישראלי שמתגורר במדינה: "העשן ממלא את השמיים, מקווים לטוב ובעיקר לגשם"

- יוני הרש, ושמעון יעיש כתבנו בארה"ב,

שריפות הענק בקליפורניה משתוללות, ונכון לאתמול גבו את חייהם של לפחות 25 בני אדם. בדליקה המרכזית, שפרצה בגלל מדו רה ביער מצפון מזרח לסקרמנטו, נהרגו 23 בני אדם ויותר מ 110 נוספים מוגד רים נעדרים. בשריפה השנייה, שבוערת במחוז לוס אנג'לס בסמוך לעיירת החוף היוקרתית מליבו, נרשמו שני הרוגים.

בעיירה פרדייס )"גן עדן"(, שנמצאת בלב האש, לא פחות מ 6,700 בתים ובתי עסק נשרפו כליל, שיא בתולדות שריפות היער בקליפורניה. גם מבחי נת מספר הקורבנות, הדליקה מאיימת לשבור שיאים, וכרגע רק שתי שריפות ב 1991 וב 1933 היו קטלניות יותר. לפי העדכונים האחרונים אמש, האש בצפון המדינה כילתה יותר מ 440 אלף דונם חורש טבעי, כאשר הכבאים הצליחו לה שתלט רק על כ 25% מהדליקה. הרוחות הפכו את מלאכת הכבאים לקשה יותר, ובמהלך יום האתמול היו צפויות להגיע ל 64 קמ"ש. הרוחות החזקות צפויות להימשך לפחות עד יום שלישי. "זה הופך לרע מאוד", אמר מארק צ'נארד, חזאי משירות החיזוי הלאומי בארה"ב.

בד בבד, באזור השריפה בלוס אנג'לס, שהכפילה את גודלה מאז שפרצה ביום שישי, פרצי הרוחות הגיעו אתמול עד ל 113 קמ"ש. לא פחות מרבע מיליון בני אדם במליבו ובעיירות נוספות באזור קיבלו הוראה לפנות את בתיהם. האש הגיעה עד לגבולות ת'אוסנד אוקס - שתושביה עדיין אבלים על רצח 12 בני אדם בתקרית הירי במועדון בעיר ביום רביעי האחרון. לפי הספירה האחרונה, הדליקה באזור לוס אנג'לס השמידה 177 בתים ומבנים, וכילתה יותר מ 330 אלף דונם של חורש טבעי.

"ביממה האחרונה היתה רגיעה יח סית אצלנו שגרמה לעשן לחדור פני מה ונתנה את ההזדמנות להתגבר מעט על האש", סיפרה ליאת צייגר מילר, המתגוררת בקלבסאס שבקליפורני­ה, והתפנתה מביתה במהלך השריפה. היא הוסיפה כי "קשה לנשום פה, ראינו גם תמונות קשות מאוד של אנשים שבו רחים כדי להציל את חייהם". ישראלי אחר שגר במדינה, אסף אנגר, שיתף כי "העשן ממלא את השמיים ואנחנו משתדלים לא לצאת סתם מהבתים. אנחנו מקווים לטוב, ובעיקר לגשם".

 ?? צילומים: אי.פי ?? הכבאים עובדים סביב השעון
צילומים: אי.פי הכבאים עובדים סביב השעון
 ??  ?? צוותי השריף המקומי אומדים את הנזק
צוותי השריף המקומי אומדים את הנזק
 ??  ?? בית חרוך במליבו, קליפורניה
בית חרוך במליבו, קליפורניה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel