Israel Hayom

"ברודווי זה כבר שגרה"

ארבעה חודשים אחרי שהגיע לניו יורק לשחק במחזמר "ביקור התזמורת", ששון גבאי מתחיל להתרגל לחיים החדשים: שמונה הצגות בשבוע, ישראלים שמרעיפים אהבה ודירה שמשקיפה לסנטרל פארק הוא גם שמח מרחוק על הצלחת הסרט "סיפור אחר" של אבי נשר, שהוא משחק בו, וחושב לא מעט על ארי

- מאיה כהן, ניו יורק

כארבעה חודשים חלפו מאז עלה ששון גבאי לראשונה על במת ברודווי בתפקיד הראשי במח זמר "ביקור התזמורת". ארבעה חודשים שבהם הוא עולה ערב ערב על הבמה, לבוש בחליפה הכחולה המוכרת כל כך מכרזת הסרט של ערן קולירין, שיצא ב 2007 ושעל בסיסו נכתב המחזמר.

גבאי מגלם את תאופיק, אותו תפקיד שהוא גילם גם בסרט לצידה של רונית אלקבץ המנוחה, מנצח תזמורת מצרית שמגיעה בטעות לעיירת פיתוח בנגב.

בסוף כל ערב הוא משתחווה לקול תשואות הקהל, ואז פורש לחדרו המרווח שמאחורי הקלעים, שם עולים אליו לרגל כמעט מדי ערב מבקרים ישראלים, שה פכו את המחזמר הזה לאטרקציית חובה במהלך ביקורם בניו יורק.

אחר כך הוא יוצא אל הרחוב, שם מצ טופף קהל שמחכה לגיבורי ההצגה כדי לקבל את צילום הסלפי המבוקש. גבאי, בצניעות האופיינית לו ובלי שום גי נוני כוכבות, יוצא לקהל בחיוך מבויש, מדבר ומצטלם עם כל מי שמבקש, ומא זין בתשומת לב למשפחה שמספרת לו איך הגיעה במיוחד מפתח תקווה כדי לצפות בו.

"זו עבודה", אומר ששון בחיוך. "היו לנו כבר יותר מ 130 הצגות. בהתח לה באמת היו אופוריה והתרגשות גדו לה, הכל היה חדש ומסקרן, הייתי צריך להתרגל לסדרי עבודה אחרים, לקהל אחר, למקום אחר. אבל ירח הדבש נגמר וההתרגשות הראשונית עברה. עכשיו זו עבודה שבה אני צריך לתת כל ערב את ה 100 אחוז שלי. הכל כאן מקצועי מאוד, ברור, מדויק ומוגדר. אין מקום לשינויים ולאלתורים, אני חייב לש מור על מקצועיות. שמונה הצגות בש בוע )בסופי שבוע יש גם הצגת צהריים אחת - מ"כ(. אני מתחיל להתרגל לש גרה הזאת. אפילו העובדה שאני חי בניו יורק כרגע היא כבר חלק משגרה. שגרה מבורכת כמובן".

מביתו שמשקיף לסנטרל פארק אפשר לראות את צבעי השלכת הע זים של ניו יורק בעונה הזו. "כן, זה מראה יפהפה", הוא מודה. מתגעגע לארץ? "אני מתגעגע לילדים, לנכדים, לח ברים, לחום שיש במקום הקטן שלנו, לתיאטרון שלי בית ליסין. אפילו סתם לטייל ברמת אביב, ברחובות ליד הבית. דפנה אשתי נמצאת פה איתי עכשיו. בהתחלה באתי לבד לניו יורק. היל דים מגיעים לבקר, נמצאים על הקו הלוך חזור".

אתה חתום לשנה, אבל יש סיכוי שזה יתארך?

"כרגע יש סימני שאלה סביב האפש רות להאריך את החוזה שלי. אני עדיין לא יודע מה יקרה. אני מאמין שבקרוב מאוד אדע".

טרגדיה שנייה

בעוד גבאי מככב על במות ברודווי, עלה בארץ סרטו החדש של אבי נשר, "סיפור אחר", שהוא משחק בו. הוא פספס את חגיגות עליית הסרט בארץ והיה רחוק גם כשאירעה הטרגדיה המשפח תית של אבי נשר, שאיבד את בנו ארי בתאונת דרכים.

"אני התחלתי את החגיגות סביב הסרט עוד לפני החגיגות בארץ, בפס טיבל טורונטו", מספר גבאי. "דפנה ואני הצטרפנו לאבי ולבתו תום בטורונטו. הוא גם עבר קודם בניו יורק וצפה בהצגה לפני הפסטיבל. היתה שם חגיגה נהדרת, היינו באופוריה. הסרט התקבל כל כך יפה. גם על ההקרנה המוצלחת בפס טיבל הסרטים בחיפה שמחתי לשמוע. קיבלתי הודעות בסוף ההקרנה שהקהל נהנה כל כך. הכל היה כל כך אופטימי ושמח, ולמחרת קרה מה שקרה.

"אני כבר לא זוכר מי סיפר לי על האסון. דיברתי עם אבי והתכתבתי איתו כל הזמן מהרגע שנודע לי. עבורי זו היתה טרגדיה שנייה בזמן קצר. אחי הב כור והאהוב צבי נפטר לפני חודשיים, וזו היתה חוויה קשה מאוד. הוא חלה וההידרדרות היתה כל כך מהירה, שלא הספיקו אפילו לאבחן מה יש לו בדיוק.

"אני חושב הרבה על ארי. הכרתי אותו כבר כילד קטן. כשהתחלנו לעבוד על הסרט, הקשרים בין שתי המשפחות התהדקו. הילדים היו בקשר, הנשים הת חברו. ארי היה ילד מקסים, חכם מאוד".

זו פעם ראשונה שאתה משתף פעו לה עם אבי נשר, אף ששניכם נמצאים עשרות שנים בתעשייה.

"נכון, זה באמת מפתיע. אנחנו מכי רים הרבה שנים, אבל כנראה שיתוף הפעולה המקצועי היה צריך להגיע בזמן שלו. זה סרט משפחה, ומשפחה היא הדבר הכי דומיננטי בחיי. זה סי פורה של משפחה שמנסה לאחות את השברים. אני מגלם פסיכולוג זקן, אלמן, שמבין פתאום שמה שנשאר לו זה הבן שלו, שנמצא בארה"ב. במקביל הוא רוצה לסכל את נישואי הנכדה שלו עם בחור חרדי. נורא שמחתי על התפקיד הזה. הוא לא דומה לתפקידים קודמים שע שיתי בקולנוע". נשאר עוד חלום אחרי ברודווי? "הפנטזיה הכי גדולה שלי היתה לשחק בווסט אנד בלונדון. המחשבה על ברודווי בכלל לא עלתה בדעתי. הזכייה בעשרה פרסי טוני הפכה את 'ביקור התזמורת' ללהיט, ואני הצט רפתי מייד אחרי, בטיימינג הנכון. אני מקווה להמשיך ליהנות פה כמו שאני נהנה עד עכשיו".

"נורא שמחתי על התפקיד ב'סיפור אחר'. הוא לא דומה לתפקידים קודמים שעשיתי בקולנוע. זה סרט על משפחה, שהיא הדבר הכי דומיננטי בחיי"

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel