Israel Hayom

"אף מנהרה של חיזבאללה לא תפיל את הרוח שלנו"

תושבי מטולה אומדים את הנזקים התיירותיים והחקלאיים: "הפרסומים מעוררים חששות" ● קבוצת מטיילים ששהתה באזור הגיעה במיוחד למטולה כדי להביע הזדהות

- עדי חשמונאי

תושבי מטולה החלו אתמול לאמוד את הנזקים התיירותיים והחקלאיים כתוצאה מחשיפת מנהרת הטרור של חיז באללה בסמוך לגבול. בתי הקפה במושבה נותרו שוממים, ואנשי מס רכוש הגיעו להיפגש עם חקלאי המושבה, שמטעיהם נפגעו כתוצאה מהקידוחים לחשיפתה.

למרות האווירה, נראו פה ושם מטיילים שהחליטו להגיע למושבה דווקא לאור המצב הביטחוני. "הבאתי אוטובוס מלא במורים וגננות שהגיעו לסיור ביסוד המעלה, אבל הסברתי להם שכל עלייה למטולה לשתיית קפה או ארוחת צהריים תחזק את אנשי המושבה", אמרה דולי עירון, מורת דרך ובעצמה בעלת צימרים בכורזים. "הסברתי להם שאף מנהרה של חיזבאללה לא תפיל את רוחנו, לא תחבל בהתיישבות הציונית בגליל ולא תגרום לאף חקלאי לעזוב את המקום. באנו להעביר מסר קטן לחי זבאללה: תשקיעו בחינוך, בתיירות, בבניית תשתיות - ואל תשקיעו בהרס וחורבן, כי אנחנו כאן לנצח".

"הם יפצו אותנו, אבל קשה להם לאמוד את הנזקים בעצמם. הם ראו את הנזקים ואמרו שהם יבואו שוב עם שמאים מתאימים שיידעו לאמוד את הנזק", אמר אתמול לבב וינב רג, שהמטע שלו ניזוק בצורה קשה כתוצאה מעבודות חישוף המנהרה. "מדובר בעבודות הנדסה מאוד כבדות שנעשו בשטח".

גם למטעים של חיימק'ה הוד נגר מו נזקים, אבל הם לא מצטמצמים רק בפגיעה הפיזית של העבודות בשטח. "אחת המנהרות נמצאת אצלי במטע, ואני יודע שיש לי נזק במטעים, אבל לא נותנים לנו להתקרב לשם עדיין", אמר. "הנזקים נגרמו מהציוד הצבאי, אבל בינתיים הפועלים התאילנדים שלנו לא יכולים לעבוד ואנחנו חייבים לשלם להם משכורת. בנוסף, אנחנו צריכים להיכנס למטעים כדי לגזום ולרסס עשבייה, ויש גם חק לאים שלא סיימו לקטוף את תפוחי הפינק ליידי. אם לא נחזור למטעים תוך שבועיים שלושה לא נצליח לה שתלט על העשבייה".

משפחת הוד מחזיקה בבעלותה גם את מלון "בית שלום", שסבל אתמול מביטולים של חדרים שהוזמנו לחג החנוכה. "היו לנו כמה ביטולים, אבל יש גם מישהו שאמר שאולי הוא יבוא לסופ"ש, ויש לנו גם שני עיתונאים ששכרו כאן חדרים", הוסיף חיימק'ה הוד. גם משפחת שושני, המחזיקה בבעלותה חמישה צימרים, סבלה את מול מביטולים. "היינו בתפוסה של 70% בחג החנוכה, אבל הכל בוטל", אמר אתמול אמיר שושני.

"חוץ מצימר אחד שאליו צפויים להגיע אורחים מחר, כל יתר ההזמ נות של הצימרים בוטלו. הגיעו לפה נציגי מס רכוש, אבל הם הסכימו להיפגש רק עם החקלאים ולא עם התיירנים. הם טענו שלא הוכרז מצב חירום ביישוב, ולכן אין שום סיבה שהם יכירו בנזק שנגרם לנו. הפרסו מים של המדינה על הפעילות הזאת מעוררים חששות בקרב תיירים והם נרתעים מלהגיע לכאן".

 ?? צילום: מוסטפה סלילי ?? חיימק'ה הוד מדליק נר רביעי, אמש במטולה
צילום: מוסטפה סלילי חיימק'ה הוד מדליק נר רביעי, אמש במטולה
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel