Israel Hayom

רה"מ: "האלימות נגד נשים - טרור"

נתניהו הורה לקדם בחקיקת בזק הצעת חוק להצמדת אזיק אלקטרוני לגברים מכים ● שרת המשפטים איילת שקד, מיוזמות החוק: "בעזרת הטכנולוגיה החדשה נוכל לשחרר את הנשים מלפיתת האלימים"

- יאיר אלטמן, אבי כהן ועדי חשמונאי

אחרי המחאה נגד אלימות כלפי נשים, כינס אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו ועדת שרים מיוחדת לדיון בנושא. ראש הממשלה הודיע כי הוא "מתכוון להביא שתי תוצאות: אחת לקורבן ואחת למבצע הפשע. אני רואה את האלימות נגד נשים כטרור לכל דבר".

במהלך הדיון הורה נתניהו לקדם בחקיקת בזק את הצעת החוק למלחמה בעבירות אלימות במשפחה באמצעות פיקוח טכנולוגי, שיגן על נפגעות ויאפ שר להן את החופש והביטחון הראויים.

על פי הצעת החוק של שרת המש פטים איילת שקד ושל השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, יוצמד לעבריין או לחשוד צמיד אלקטרוני הכולל טכנו לוגיית ,GPS שבאמצעותו יהיה ניתן לעקוב אחר מקום הימצאו בכל מקום ובכל עת. באופן הזה תימנע האפשרות שיאיימו בהפתעה על קורבנותיהם. הט כנולוגיה החדשה תיתן בידי בתי המ שפט כלי נוסף למאבק בתופעות של אלימות במשפחה, ותסייע בחיזוק בי טחונן של המאוימות.

השרה שקד אמרה: "לא הנשים נפג עות האלימות צריכות להתחבא, העב ריינים המכים צריכים להיות המורחקים. זאת המטרה בהצעת החוק שאנחנו מו בילים. בעזרת הטכנולוגיה החדשה נוכל להפוך את היוצרות ולשחרר את הנשים מלפיתת האלימים".

הוארכו מעצרי רוצחים

גם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס לדבר ואמר כי "נשים צרי כות להיות מוגנות ולהרגיש בטוחות ולא לחשוש מאלימות של מי שפגעו בהן. השימוש בצמיד האיתור יאפשר מענה מהיר ואפקטיבי להגנה על נפג עות האלימות במשפחה בכל רגע נתון, ובעיקר יאפשר להן את החופש המגיע להן, ובמקרה של הפרה, מערכת אכי פת החוק תוכל להתערב באופן מיידי".

בתוך כך, מעצרו של טספברהן טספסיון, החשוד ברצח ובאונס הנערה האריתריאית סילבנה צגאיי, הוארך אתמול בבית משפט השלום בתל אביב, ב 9 ימים נוספים. לדברי המשטרה הממצאים שנמצאים בידיה קושרים את החשוד גם לזירה וגם לביצוע העבירה.

בנוסף לכך, בית משפט השלום האריך אתמול בארבעה ימים את מעצרו של קטין בן 17.5 שנעצר שלשום בחשד למעורבות ברצח יארה איוב בת ה 16 מהכפר גוש חלב. גופתה נמצאה לפני שבוע וחצי בכפרה.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel