Israel Hayom

שחמט: אליפות העולם הועברה מסעודיה כי סירבה לקבל ישראלים

- דניאל רוט אבנרי

ארגון השחמט הבינלאומי ויתר אתמול רשמית על מי ליון וחצי דולר, כדי שהשחק נים הישראלים לא יוחרמו מא ליפות העולם.

זאת לאחר שסעודיה, שהיתה אמורה לארח את המשחקים בעוד כשלושה שבועות, סי רבה להעניק ויזות לשחקנים הישראלים, והאליפות הועברה לסנט פטרבורג ברוסיה.

חגי פרנק, סגן יו"ר האיגוד הישראלי לשחמט ונציג ישראל בארגון הבינלאומי, סיפר בהת רגשות ל"ישראל היום" כי "אנ חנו מעריכים מאוד את המהלך שנעשה למעננו והוא מסב לנו כבוד רב. ברגע שנלקחה מסעו דיה האפשרות לארח, גם הכ ספים שהם מכניסים לתחרות צנחו משמעותית. קרן הפרסים של התחרות תעמוד על חצי מי ליון דולר במקום שני מיליון. המשמעות היא שהארגון מפסיד כספים והשחקנים מפסידים פר סים. התרגשנו מאוד גם מאלוף העולם הנורבגי מגנוס קלסן, שהודיע שיחרים את האליפות אם היא תחרים את הישראלים". את ישראל צפויים לייצג שחק ני השחמט תמיר נבאתי, יוליה שוויגר, איליה סמירין וייתכן שאחרים נוספים.

ל"ישראל היום" נודע כי בחודש ינואר נחתם הסכם בין ישראל לבין ארגון השחמט הבינלאומי, שבו למעשה יוצב אולטימטום לסעודים להענקת ויזות לישראלים. יצוין כי בשנה שעברה האליפות נערכה בסעו דיה, וישראל נאלצה להיעדר ממנה עקב חרם איראני וקטא רי שהשפיע גם על אי קבלת הוויזות מהמארגנים.

מי שסייע להחלטה שהתקב לה אתמול באשר להזזת מיקום האליפות הוא סגן ראש ממשלת רוסיה לשעבר, ארקדי דבורקו ביץ' היהודי, ששם סוף לחרם על ישראל. לשמחתם של הש חקנים הישראלים, דבורקוביץ' מינה לאחרונה מנכ"ל ישרא לי לארגון השחמט הבינלאומי, אמיל סוטובסקי, וזה גם סייע להחלטה המשמחת.

 ??  ?? השחקנית יוליה שוויגר
השחקנית יוליה שוויגר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel