Israel Hayom

"היית האבא הטוב ביותר"

ארה"ב נפרדה מהנשיא לשעבר ג'ורג' בוש האב ● הנשיא טראמפ ישב לצד אובאמה, קלינטון וקרטר ● בנו ספד: "עבורנו הוא היה נקודת האור הזוהרת ביותר"

- אלי לאון

האומה האמריקנית נפרדה מנ שיא ארה"ב לשעבר ה ,41 ג'ורג' בוש האב, בטקס שהתקיים אתמול בקתדרלה הלאומית בוושינגטון הבירה. באירוע נכחו נשיא ארה"ב הנוכחי, דונלד טראמפ, אשתו מלאניה והנשיאים לשעבר, ברק אובאמה ואשתו מישל, ביל קלינטון ואשתו הילארי, ג'ימי קרטר ואשתו רוזלין. הנשיא לשעבר, ג'ורג' בוש ספד לאביו במהלך טקס ההלוויה הרשמי. את ישראל ייצגו בטקס שר האוצר, משה כחלון וש גריר ישראל בארה"ב, רון דרמר.

עם סיום הטקס ארונו של בוש האב הוטס במטוס הנשיאותי, עם משפחתו, חזרה ליוסטון שם ייקבר היום בטקס משפחתי.

השתתפותו של הנשיא טראמפ לא היתה מובנת מאליה, על רקע המתיחות שהחלה בתקופת הבחירות, אך בתקופה האחרונה חלה הפשרה ביחסים ומש פחת בוש רצתה להקנות לטקס צביון ממלכתי, נטול פלגנות ומפלגתיות.

משפחת בוש נכנסה לקתדרלה עם ארונו של בוש האב. ג'ורג' בוש הבן ניגש ללחוץ את ידיהם של טרא מפ והנשיאים לשעבר ואף נתן למי של אובאמה סוכריה. במהלך נאומו הנרגש בוש הבן חלק שבחים לאביו. "עבורנו הוא היה נקודת האור הזוהרת ביותר מתוך אלפי אורות".

בוש הבן שחלק אנקדוטות מצחי קות על אביו, הצליח לשמור על איפוק ורק בסיום הנאום הזיל דמעה כאשר אמר "היית האב הטוב ביותר שבן יכול לרצות" והוסיף שהוא מוצא נחמה בכך "שאבא מחבק את רובין )אחותו שמתה בגיל ,3 א"ל( ושוב מחזיק בידה של אמא".

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? ארבעה נשיאים, זה לצד זה
צילום: אי.אף.פי ארבעה נשיאים, זה לצד זה
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? ג'ורג' בוש הבן דומע בזמן נאומו
צילום: אי.אף.פי ג'ורג' בוש הבן דומע בזמן נאומו
 ?? צילום: רויטרס ?? ארונו מובל לקתדרלה הלאומית
צילום: רויטרס ארונו מובל לקתדרלה הלאומית
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? ג'ורג' בוש האב
צילום: אי.אף.פי ג'ורג' בוש האב

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel