Israel Hayom

מקרון נכנע: ביטל את עליית מס הדלק השנוי במחלוקת

הנשיא נסוג לאחר ש 70% מהצרפתים הביעו את תמיכתם במחאה

- אלדד בק, כתבנו באירופה

ארמון האליזה אישר אמש כי הנשיא עמנואל מקרון החליט לבטל לחלוטין את המס על הדלק, יממה לאחר שהודיע כי הוא משעה אותו לתקופה קצרה. החלטת הנשיא התקבלה לאחר שסק רים שפורסמו אתמול העלו ש 70% מה צרפתים סבורים שיש להמשיך בתנועת המחאה העממית נגד הממשלה. שיעור גבוה יותר, ,72% הביע תמיכה בתנו עת "האפודים הזוהרים". עם זאת, 82% מהצרפתים מתנגדים למעשי האלימות, שליוו את המחאה בשבועות האחרונים.

בעוד צרפת נערכת לסוף שבוע רבי עי של מחאה המונית, על אף קריאותיה של הממשלה לחדול מההפגנות - בעי קר האלימות - ולפתוח במו"מ על תוכ נית הרפורמות במיסוי, עברה המתקפה על הנשיא עמנואל מקרון וממשלתו לאסיפה הלאומית. נציגי האופוזי ציה מתחו ביקורת חריפה על התנה לות הממשלה ומפלגת השלטון. רה"מ אדואר פיליפ הציג בפני הפרלמנט את הצעדים שעליהם החליט ונועדו להתמודד עם המשבר. הוא קרא לכל "השחקנים בוויכוח הציבורי" לגלות אחריות, אך דבריו נדחו בזעם על ידי נציגי האופוזיציה.

הדובר החריף ביותר היה מנהיג מפלגת השמאל הרדיק לי "צרפת המתמרדת", ז'אן לוק מלנשון, שהצהיר כי צרפת נכנסה למצב של "מרידה" נגד הממשלה. "צרפת אינה סטארט אפ שמנוהל על ידי גאון קטן", הכריז מלנשון מעל בימת האסיפה. דוברי המפלגה הרפוב ליקנית השמרנית האשימו את ממשלת מקרון ב"יהירות" ו"בביזיון העם" ואילו מנהיגת הימין הלאומני, מארין לה פן, קראה לנשיא מקרון "להפסיק להסתתר בארמון האליזה" ולפתוח בדו שיח עם "האפודים הזוהרים" לפני שבת הקרובה.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel