Israel Hayom

הסיכול הכלכלי

זמן אמת, כאן ‪21:00 ,11‬

-

המלחמה בארגוני הטרור כפי שרובנו מכירים אותה, בין כוונות, באמצעות מל"טים, טנקים או הפצצות של מטוסים, היא רק זירה אחת פיזית שבה הכל קורה. הזירה האחרת, שפחות גלויה לעין הציבור היא הזירה הכלכלית. ישראל רואה בחשיבות עליונה את הפגיעה הכלכלית בארגוני טרור כחלק מהמערכה כולה. וכאן נכנס לתמונה התחקיר המעניין של "זמן אמת" על הפעולות שעושה ישראל בתחום הזה.

אם לדייק, זאת לא המדינה שעושה את הפעולות האלה בפועל, מחשש שאם תיכנס לעימותים משפטיים הם יחייבו גם אותה. לשם כך יש את ארגון "שורת הדין" שבראשותו עומדת עו"ד ניצנה דרשןלייטנר, מי שהיתה יועצת הסתרים של ראש המוסד מאיר דגן ואף יצאה למבצעים חשאיים מטעם הארגון. "שורת הדין" מייצג נפגעי טרור התובעים ארגוני טרור, בנקים שמסייעים לטרור וכו'.

"אנחנו עורכי דין, אנחנו עושים סיכול ממוקד כלכלי לארגוני הטרור" מסבירה דרשן-לייטנר וגם מציגה כמה מהצלחות הארגון. הם תבעו את אירן על הפיגוע במדרחוב בן יהודה בירושלים וקיבלו 332 מיליון דולר ו 300 מיליון דולר.

לכתבת התחקיר של "זמן אמת" מתראיינים בכירים בקהילת המודיעין שעובדים יחד עם "שורת הדין" ומספקים להם הוכחות על נתיבי הכסף שמממן את הטרור – זוהי התשתית שמשמשת אחר כך הגשת תביעות נגד ארגוני הטרור.

בצד האקטואלי יותר, מובא סיפורם של החקלאים מקיבוץ אור הנר ששדותיהם נשרפו כתוצאה מבלוני התבערה של החמאס. כשהם מלווים בדרשן-לייטנר, הם מגיעים לבית הדין בהאג כדי להגיש תלונה נגד החמאס.

מחוץ לבניין הם מציגים תמונות ענק של נזקי השריפה ומעמי דים טרקטורים על המדרכה. הסרט נגמר עם סוף פתוח ומאוד לא אופטימי. לא ידוע מה יעלה בגורל התלונה שהגישה דרשן-לייטנר, אך הטרור כפי שהוא מתואר תמיד ימצא דרכים חדשות להתקיים. ואם תרצו זה על קצה המזלג גלגל הסכסוך שכנראה ימשיך להתג לגל כאן עוד שנים. לפחות התחקיר של "זמן אמת" גורם לנו לדעת שיש על מי לסמוך.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel