Israel Hayom

"צריך זמן להתייצב"

טים פנינג שרד את פירוק הכוורת של נבן ספאחיה ונותר בתפקיד כעוזר, גם תחת יאניס ספרופולוס ● "הוא הביא אנרגיות חדשות והשחקנים הגיבו בדרך טובה לשינוי" ● הערב ביורוליג: מכבי ת"א תנסה להפתיע בטורקיה את דרושפאקה

- יעקב מאיר

בטיסות למשחקי החוץ, טים פנינג יושב עם כרטיסיות ללימוד עברית. מאנשי הצוות של מכבי ת"א )הישראלים מביניהם( הוא מבקש שידברו איתו רק בעברית, ויש לו אפילו חברה ישראלית.

"אני לומד כל יום עברית", הוא מספר ל"ישראל היום" בראיון ראשון מאז הגיע למכבי, "כשאתה גר במדינה מסוימת חשוב ללמוד על החיים בה. אני אוהב ללמוד דברים אחרים, כי הראש שלי נמצא רוב היום בכדורסל ואני מחפש לעשות גם דברים אחרים. ללמוד שפות זה אחד הדברים שאני אוהב". התאקלמת פה בצורה טובה. "כן, אני אוהב את תל אביב, האנשים פה אוהבים כדורסל, ובעיר שבה אנשים אוהבים כדורסל אני מרגיש בנוח".

איך העבודה במכבי לעומת קבו צות אחרות?

"פה הכל גדול יותר. יש המון אוהדים והרבה תקשורת מסביב. אבל הכי חשוב זה הקבוצה. בפן הזה, זה אותו דבר בי שראל, בניו זילנד ובארה"ב. אני כבר 15 עונות מחוץ לארה"ב ומאוד נהנה לאמן ביורוליג בזכות הרמה של השח קנים, הרמה הטקטית הגבוהה והפרטים הקטנים שיורדים אליהם. השחקנים פה חכמים מאוד, ומבינים את מה שאומרים להם. יצא לי לעבוד במכבי עם מאמנים בעלי הרבה ניסיון וללמוד מהם המון. אני נהנה פה כל רגע מהעבודה".

בשבועות האחרונים הפך פנינג לאחד האנשים החשובים במערכת המקצועית, לפחות לזמן קצר. הוטל עליו לסייע למאמן החדש, יאניס ספרופולוס, לה תאקלם במהירות האפשרית.

"וליקו פרוביץ' )עוזר המאמן השני, י"מ( ואני כבר מכירים את השחקנים ואנחנו פה בשביל לעזור ליאניס ול וואסיליס )יראגוטליס, עוזר המאמן החדש, י"מ( ללמוד את השחקנים", הוא אומר, "תמיד כשמגיע מאמן חדש בא מצע העונה זה קשה כי אין מספיק זמן, אז הכל צריך לקרות במהירות. וליקו ואני הסברנו להם את כל מה שאפשר, ובמקביל סייענו לשחקנים להבין מה המאמן רוצה".

איך התחושות בקבוצה אחרי השי נוי בעמדת המאמן?

"בכל פעם שיש חילופי מאמן צריך זמן להתייצב, אבל התחושות טובות. יאניס הביא אנרגיות חדשות והשחקנים הגיבו בדרך טובה לשינוי. אנחנו צריכים להמשיך ולהשתפר ולנצח עוד משחקים ביורוליג, זה הכי חשוב. כולם רוצים לע שות את זה, ולכן צריך להמשיך לעבוד חזק. אין דרך אחרת".

כשנחת האמריקני (34) בישראל לפני קצת יותר משנתיים, הרבה גבות הור מו. מאז הוא הספיק להתאקלם במועדון ולהתקדם מתפקיד אחראי הווידאו לאחד מעוזרי המאמן.

"גרתי בניו זילנד והייתי שם מאמן ראשי", הוא מספר, "אבל העונה שם היא מינואר עד יוני, אז בתחילת החו רף נסעתי להשתלמות מקצועית בספרד ובאיטליה וגם הגעתי לישראל, להיות כמה ימים עם מכבי.

"זה היה בדיוק אחרי שמכבי ערכו שי נויים בצוות המקצועי )רמי הדר החליף את ארז אדלשטיין, י"מ(, אז חשבו שאולי אני יכול לעזור. הייתי במקום הנכון ובזמן הנכון". תרצה לאמן בישראל גם בהמשך? "כן. אני רוצה לאמן ברמה הכי גבוהה שאני יכול, אבל עכשיו טוב לי במכבי. כל הזמן אני חושב על הרגע שבו אח גוג עם מכבי ואעשה את האנשים פה מאושרים. זה הדבר הכי חשוב בשבילי".

בלאק נפצע, פארגו מתאמן

טאריק בלאק חש כאבים ברגלו באימון אתמול, אך המריא יחד עם שאר חבריו ויהיה כשיר למשחק הערב מול דרושפאקה ביורוליג. ג'רמי פארגו חזר לאימונים אחרי כמעט חודשיים שבהם נעדר בשל כאבים בגבו, אך לא ישחק במשחקים הקרובים.

 ??  ?? טים פנינג )ספרופולוס משמאל(. "הייתי במקום הנכון בזמן הנכון"
טים פנינג )ספרופולוס משמאל(. "הייתי במקום הנכון בזמן הנכון"
 ??  ?? קיין מול באיירן מינכן. הערב מחכה לה נועלת טבלת היורוליג
קיין מול באיירן מינכן. הערב מחכה לה נועלת טבלת היורוליג
 ??  ??
 ??  ?? הערב, ,20:00 ספורט 5
הערב, ,20:00 ספורט 5

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel