Israel Hayom

ח"כ גפני: "מעכבים העברת 1.3 מיליארד שקלים, בלי קשר לשבת"

הסיבה האמיתית לדבריו: היעדר סעיף רכש גומלין

- זאב קליין

מאז תחילת השבוע מופצת השמועה לפיה ועדת הכספים בכנסת מעכבת העברת תקציבים לרכש אוטובוסים ותשלום משכורות לנהגים בהיקף של 1.3 מיליארד שקלים, בגלל חילוקי דעות בעניין חילול השבת.

אלא שלטענת משה גפני העיכוב נובע מוויכוח עם משרד האוצר בנושא רכש גומלין. באוצר טוענים כי רכש גומלין לא חל על אוטובוסים. במהלך דיון סוער בפרויקטים של משרד התחבורה, מתברר כי החשב הכללי באוצר "ממסמס" יותר ויותר את הזמן במכרזים של רכש הגומלין הנדרש בחוק ומעדיף לחסוך בעלויות הכוללות דרך ספקי חוץ. לפי משרד הכלכלה, רק ברכבת הקלה בירושלים מדובר על אובדן ידע לתעשייה בשווי של 1.1 מיליארד שקלים, על 2,500 משרות, על תרומה לתוצר של 460 מיליון שקלים, ו־071 מיליון שקלים הכנסות למדינה. לדברי גפני: "אנחנו משקיעים הרבה מאוד כסף בפרויקטים תחבורתיים, ובצדק, במציאות הזו שעל פי חוק נדרשים לרכש גומלין - ואז מתברר שבפועל אין רכש גומלין. הרבה מאוד כסף נגרע מהתעשייה הישראלית". אסף וסרצוג, נציג אגף תקציבים במשרד האוצר, אמר בדיון כי "חוק חובת מכרזים לא חל על פרויקטי תחבורה".

נחמיה קינד, סגן החשב הכללי: "בקו האדום בת"א יש רכש גומלין, בירושלים יש כרגע מכרז .PPP יש מחלוקת כיצד מפרשים את הנושא של רכש גומלין". שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, אמר כי "משתמע מתשובות המשרדים שהנושא הוא איך לא מקדמים את התעשייה".

 ??  ?? ח"כ משה גפני
ח"כ משה גפני

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel