Israel Hayom

המרוץ למפכ"לות נפתח מחדש

אחרי שפורסם כי צ'יקו אדרי נפגש עם עורכת הפוליגרף לפני הבדיקה, הוא הסיר את מועמדותו: "ניסו לסכל את המינוי בכל דרך" ארדן: "עוול נורא"

- אפרת פורשר, יאיר אלטמן ויורי ילון

משטרה בלי ראש: המועמד למפכ"לות משה אדרי הודיע אמש על הסרת מועמדותו לתפקיד, בתום התייעצות עם מי שבחר בו - השר לביטחון הפנים גלעד ארדן. בכך נפתח מחדש המרוץ למפכ"לות. ההערכה היא כי השר ארדן לא יבחר באחד משני המועמדים האחרים, מוטי הלוי ודוד ביטן, אלא יעדיף למנות מפכ"ל מבחוץ, אולי מתוך הצבא.

אדרי קיבל את החלטתו בעקבות שתי התפתחויות חשובות שהכריעו את הכף.

הראשונה, הודעת היועץ המשפטי לממשלה על כך שיתקשה לתמוך במינויו בבג"ץ ועל כך שהסיר את תמיכתו באדרי בכלל.

השנייה היא הפרסום אמש באתר "וואלה" שלפיו משרד המשפטים בודק חשד לשיבוש מצידו של בדי קת הפוליגרף שלו. זאת לאחר שנודע כי חמישה ימים לפני שנערכה לו הב דיקה במכון חיצוני פרטי, הוא נפגש עם מנהלת המכון, חווה יודפת, כדי להיערך לבדיקת הפוליגרף.

יצוין כי השניים לא ידעו באותה עת כי במכון של יודפת תיערך בדי קת הפוליגרף שלו כמה ימים לאחר מכן. הדבר נקבע על ידי היועץ המ שפטי לממשלה רק לאחר ששירות הביטחון הכללי סירב לבצע את הבדיקה.

לפי הדיווח, לא יודפת ולא אדרי דיווחו, מהרגע שנודעה זהות הבוד קת, על הפגישה המוקדמת ביניהם.

אתמול הכחיש אדרי כי הפגי שה ביניהם כללה התייעצות והיע רכות לבדיקת הפוליגרף וטען כי התייעץ עם יודפת בנוגע ליכולתו לעבור בדיקת פוליגרף לאור עברו הבריאותי.

למרות זאת, אדרי לא הס ביר מדוע לא ראה לנכון לד ווח לוועדת גולדברג למינוי בכירים על הפגישה המוקדמת. אמש, בשעות שלאחר פרסום דבר הפגישה, קיים אדרי התייעצות עם השר הממונה.

לאחר שהובהר כי היועץ המש פטי לממשלה לא יוכל כעת להגן על המינוי בבג"ץ, התברר לאדרי כי אין מנוס אלא להסיר את מוע מדותו מתפקיד מפכ"ל המשטרה.

"ההכפשות חצו גבול"

בהודעה שהוציא אמש האשים אדרי "כוחות רבים שכל מטרתם היתה - מהיום שבו הוכרזתי כמו עמד - לסכל את מועמדותי לתפ קיד, להכפיש ולרמוס את שמי הטוב ואת משפחתי. אין בכוונתי לאפשר את המשך מסע ההכפשות נגדי בזמן שכל חטאי היה שנבחרתי למועמד לתפקיד החשוב כמפקח הכללי של משטרת ישראל".

אדרי הוסיף בהודעתו, כי "בימים האחרונים ועם התקדמות התהליך מסע ההכפשות חצה כל גבול והביא לפגיעה בשמי הטוב, על לא עוול בכפי. מתוך דאגה למשטרת ישראל, שעלולה להישאר ללא מפכ"ל חו דשים רבים, גמלה בליבי ההחלטה בימים האחרונים להודיע על הסרת מועמדותי לתפקיד".

השר ארדן, שתדמיתו הציבו רית נפגעה בעקבות הפרשה, אמר אמש בתגובה להחלטתו של אדרי כי נעשה לו עוול.

"ניצב אדרי הוא אדם שנלחם עשרות שנים למען ביטחון אזרחי ישראל וגם אם עשה טעות במעלה הדרך, הרי שנוהל נגדו מסע הכ פשות לא מוצדק שעשה לו עוול נורא", הבהיר ארדן.

הפסילה והסערה

בשבוע שעבר פסלה ועדת גול דברג את מינויו של אדרי לתפקיד מפכ"ל המשטרה, מכיוון שלא דיווח על פגישתו עם פיני פישלר - עורך דינו של הפעיל החברתי רפי רותם - זמן קצר לפני שנפגש עם חברי הוועדה, וגם בשל דו"ח מבקר המדינה נגד אכיפת חוקי התעבורה מצד אגף התנועה שבראשו עמד אדרי בעבר.

בדו"ח המבקר נמתחה ביקורת על אדרי בשל מה שכונה, כשלים בטיפול בדו"חות מהירות של קצינים בכירים במשטרה.

סיבה נוספת היתה תלונתו של רפי רותם, איש רשות המסים לש עבר וחושף שחיתויות, כנגד אדרי, אשר לטענתו שלח את שוטריו לה כות אותו בעת שכיהן כמפקד מרחב ירקון במשטרה.

"דברים קשים ומקוממים"

בעקבות המתקפות החריפות בקרב הפוליטיקאי­ם כלפי השופט אליעזר גולדברג, מתח נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקורת נוקבת על כך.

בטקס השבעת שופטים בבית הנ שיא אמר ריבלין: "בלהט השיח שה תפתח בנושא נאמרו דברים קשים ומקוממים שאין בהם מן הענייניות המתבקשת בנושאים מעין אלו, אשר הטילו האשמות שווא בשופט גולד ברג. אי אפשר למנות ועדה בהחל טת ממשלה ולצפות ממנה שתהיה חותמת גומי".

ריבלין ציין עוד, כי "לשופט גולד ברג ולשאר חברי הוועדה יש את החו בה, לא את הזכות, להביע את עמדתם הברורה. אפשר לבקר המלצה כזו או אחרת של הוועדה, או להתווכח באשר לתהליכי קבלת ההחלטות במדינה. זה יכול להיות ויכוח חריף ביותר, אך אני סמוך ובטוח כי כל החלטה שמקבלת הוועדה, ובראשה השופט גולדברג, שואבת את כוחה משיקולים ענייניים ומקצועיים לחלוטין".

"גם אם עשה לאדרי טעות במעלה הדרך, הרי שנוהל נגדו מסע הכפשות לא מוצדק שעשה לו עוול נורא"

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: מרים צחי ?? הנשיא ראובן ריבלין
צילום: מרים צחי הנשיא ראובן ריבלין
 ?? צילום: אורי לנץ ?? אליעזר גולדברג
צילום: אורי לנץ אליעזר גולדברג
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? אביחי מנדלבליט
צילום: אורן בן חקון אביחי מנדלבליט

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel