Israel Hayom

האו"ם הצביע לראשונה על גינוי לחמאס: "משעבד את תושבי עזה"; עדכונים שוטפים באתר וביישומון

היסטוריה בעצרת הכללית: תומכים רבים להצעה הראשונה אי פעם לגינוי ארגון הטרור ● היילי: "ללא גינוי יוכח שהאו"ם אינו אמין" ● עדכונים באתר וביישומון

- יוני הרש ניו יורק

רגע לפני ששגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי עוזבת את תפקידה, העצרת הכללית הייתה צפויה להצביע אמש על הצעה שהיא עצמה יזמה וקידמה לגינוי חמאס. הסיכויים של ההצעה לזכות ברוב הדרוש לא היו גבוהים, מאחר שמדינות ערב דרשו להוסיף התניה שתחייב את אישור ההחלטה ברוב מיוחד של שני שלישים. למרות זאת, העובדה שלהצעה הסתמן רוב רגיל מהווה הישג משמעותי.

נוסח ההחלטה כלל "גינוי של חמאס על ירי רקטות לישראל ועל הסתה לאלימות נגד אזרחים". ההצעה גם דרשה כי "חמאס וארגוני טרור אחרים, כולל הג'יהאד האסלאמי, יפסיקו את כל הפעולות האלימות". כמו כן, נוסח ההחלטה גינה את עפי פוני התבערה ואת "השימוש שעושה חמאס במשאבים כדי לבנות תשתית צבאית, לרבות מנהרות שנועדו לח דירה לישראל".

זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שהעצרת הכללית הצביעה על גי נוי חמאס. בימים האחרונים היילי, בשיתוף המשלחת הישראלית והש גריר דנון, ניהלו מאמצים כבירים על מנת לגייס תומכים להצעה. המאמ צים נשאו פרי וכל מדינות האיחוד האירופי הודיעו כי יתמכו בהחל טה. אתמול, זמן קצר לפני ההצב עה, העלתה המשלחת האמריקנית לאו"ם ציוץ לטוויטר שבו נכתב: "האם מדינות תומכות בטרור של חמאס או לא? אם האו"ם לא יגנה את חמאס, חוסר האמינות של הארגון ידבר בפני עצמו".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס להצבעה באו"ם ואמר: "אנו מצפים לא רק לגינוי חמאס, אלא גם להחזרת שבויינו ונעדרינו". שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר: "ישראל שינתה את כללי המשחק באו"ם והוכיחה שהוא כבר לא המגרש הביתי של הפלשתינים".

גם ג'ייסון גרינבלאט, השליח המיוחד של הנשיא טראמפ למזה"ת, התייחס להצבעה: "תושבי עזה משו עבדים על ידי חמאס", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "אם מדינות באמת רו צות לעזור לעזה, הן צריכות להצביע בעד גינוי חמאס".

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? העצרת הכללית של האו"ם
צילום: אי.אף.פי העצרת הכללית של האו"ם

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel