Israel Hayom

"החזית היא הבית": סגן י' ממטולה מגן על יישובו

עבור הקצין מיחידת אגוז, "מגן צפוני" הוא מבצע אישי במיוחד ● "התעוררנו בוקר אחד וגילינו שאנחנו בחזית, תרתי משמע" ● "אני עובר ליד ביתי ומנופף לשלום"

- חנן גרינווד

היישוב מטולה הפך בימים האחרונים ממקום מנומנם לזירת התרחשות שוקקת. מאות לוחמים וחיילים נמצאים במקום על מנת לפעול בסביבות מנהרת הט רור של חיזבאללה שנחשפה ביום שלישי, במסגרת מבצע "מגן צפו ני". בין לוחמי חטיבת הקומנדו, שהוקפצו למקום, נמצא גם אחד שמכיר היטב את היישוב, מכיוון שהוא מתגורר בו.

"התעוררנו בוקר אחד וגילינו שא נחנו בחזית, תרתי משמע - גם בי חידה וגם בבית", מספר סגן י', קצין ביחידת אגוז. הוא מתגורר עם בת זוגו ביישוב, אולם מאז שהתגלתה המנהרה הוא לא ממש נמצא בביתו. "אני עובר ליד ועושה שלום", הוא צוחק. "זה קצת מוזר להסתובב בר חובות שבהם אתה רגיל לטייל בשבת בצהריים, כשאתה על ציוד מלא".

בשנה האחרונה, הוא מספר, היתה יחידת אגוז בכל זירות ההתרחשות הרגישות, כך שהמתיחות אינה זרה לו, גם אם כאן מדובר בביתו ממש שנמצא בסיכון. "היינו בכל נקודות הקצה, בעזה ובאיו"ש. בסוף אתה מונע ממחבלים להגיע ליישובים וזו הרגשה מאוד מספקת. נכון שכאן זה נותן תחושה קצת שונה, אבל בסוף אנו נותנים את הכל בכל גזרה".

כתושב מטולה מחד וכקצין ביחי דה מיוחדת מנגד, צריך סגן י' לקחת בחשבון דברים לא פשוטים, כדוג מת השאלה מה היה אם המנהרה לא היתה נחשפת, שכן בת זוגו וחבריו היו נמצאים בסכנה כתושבים בעו רף. "היה יכול להיות רע מאוד, אבל עבדנו קשה כדי שזה לא יקרה. זה מבצע סופר מורכב, בדגש על ביטחון מידע. נחשפנו לדברים רק ימים וש עות לפני המבצע, וצריך לומר שאפו למפקדים שהובילו את כל האופר ציה הזו".

התושבים, מדגיש סגן י', סומכים על צה"ל ומבינים שהם בידיים טו בות. "צה"ל הצליח להעביר את המסר הברור, שהצלחנו למנוע את האיום. זה מספק לדעת שהם לא מרגישים את מה שקורה מסביבם, ושיש להם תחושת ביטחון".

לדבריו, "אנחנו ממלאים את המ שימה שלשמה הוכשרנו, בין אם מדובר בבית שלי או הבית של אדם אחר בעזה. בסוף זה באמת לא משנה. הערנות זהה, הדריכות זהה והעמידה במשימה זהה. זה נחמד שמדובר בה גנה על הבית שלי, אבל לעמוד במ שימה זה הכי חשוב. גם אם החברים הכי טובים שלי גרים ביישוב מסוים או שמדובר באנשים אני לא מכיר, ההתייחסות היא שווה. אנחנו מגנים על כל מדינת ישראל".

 ?? צילום: דובר צה"ל ?? סגן י'. "קצת מוזר להסתובב ליד הבית עם ציוד מלא"
צילום: דובר צה"ל סגן י'. "קצת מוזר להסתובב ליד הבית עם ציוד מלא"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel