Israel Hayom

סאגת המפכ"ל: ארדן יבחן שמות חדשים

מחשב מפכ"ל מחדש: השר לביטחון הפנים החל בתהליך לאיתור מועמד במקומו של משה אדרי, שפרש ● השרה גמליאל לרה"מ: "בחן מינוי מפכ"לית למשטרה"

- אפרת פורשר, יהודה שלזינגר ונועם (דבול) דביר

נמשך הוואקום בצמרת המשטרה: השר לביטחון הפנים גלעד ארדן יצטרך להציג בקרוב מאוד את מועמדו החדש לתפקיד מפכ"ל המשטרה, במקומו של משה אדרי שפרש, אך נכון לאמש אין עדיין שום מועמד ממשי על הכוונת.

אתמול החל ארדן בתהליך לאיתור מועמד חדש, קיים התייעצויות וערך סיעור מוחות עם גורמים שונים. כמה וכמה שמות נזרקו לחלל האוויר, ובהם גם שמות שעלו בחודשים האחרונים, אך בסביבתו אומרים כי הכל פתוח.

בימים הקרובים, לאחר שיגבש כמה שמות, יחל ארדן בראיונות עם מועמדים פוטנציאליי­ם. ההערכה היא כי קלושים הסיכויים שייבחרו על ידי ארדן שני המועמדים הבולטים במרוץ הקודם, מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי ומפקד מחוז ת"א ניצב דוד ביטן.

עם זאת, ארדן מעדיף לבחור מישהו מתוך המשטרה או מישהו שפרש ממנה בשנים האחרונות. בסביבתו אמרו אתמול כי לאחר סאגת אדרי ופסילתו על ידי הוועדה למינויים בכירים בשירות הציבורי, הוא חש כי השיקול העיקרי שצריך להנחות אותו בבחירת מועמד חדש הוא אם הוא יעבור בוודאות את ועדת גולדברג, ופחות שיקולים מקצועיים. גם אמש המשיך ארדן לגבות את אדרי. ארדן ציין, עם זאת, כי הוא מסכים שהחלטתו של אדרי שלא לעדכן על פגישתו עם בודקת הפוליגרף, חווה יודפת, היתה טעות בשיקול הדעת. לפי דברים שאמר למקורביו, ארדן סבור כי אילו אדרי היה מדווח על הפגישה הזאת, שעסקה בכשרותו לעבור את הבדיקה עקב עברו הרפואי, עדיין היה סיכוי גדול שהבדיקה בכל זאת היתה נערכת במכון של יודפת.

ארדן גם בטוח כי היועמ"ש היה תומך במינוי והממשלה היתה מאשרת אותו. משהחליט אדרי שלא לדווח על הפגישה עם יודפת, הוא איבד גם את תמיכתו של היועמ"ש.

"לשבור את תקרת הזכוכית"

הרשות לקידום מעמד האישה והשרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, שיגרו אתמול מכתב לראש הממשלה נתניהו ולשר ארדן, ובו הן מבקשות לבחון את האפשרות למנות אישה לתפקיד מפכ"ל המשטרה. "אנו קוראות לך לבחון ברצינות את האפשרות לעשות היסטוריה וצדק ולמנות לראשונה בתולדות משטרת ישראל מפכ"לית", כתבו בפנייתן. לשיטתן, "מינוי מפכ"לית יעביר מסר לציבור, יעיד על שינוי בסדרי העדי־ פויות ויאפשר לארגון, שעבר בשנים האחרונות טלטלות קשות, להתחיל תהליך של שיקום אמון כלפי פנים וכלפי חוץ, כמו גם העצמה והצמחה של דור חדש של מפקדות, קצינות בכירות ומפכ"ליות לעתיד".

השרה גמליאל אמרה אמש ל"ישראל היום" בתגובה: "פניתי לראש הממשלה ולשר לביטחון הפנים כדי שימנו אישה לתפקיד המפכ"ל. הגיעה העת לשבור את תקרת הזכוכית ולהעמיד אישה בראש מערכת ביטחונית. זו הזדמנות היסטורית לחולל שינוי ואני מקווה שלא נחמיץ אותה. נתניהו כבר עשה היסטוריה כשמינה אישה לנציבת שירות בתי הסוהר. אני מקווה שגם הפעם הוא ייתן רוח גבית למהלך החשוב הזה".

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? משה אדרי
צילום: אורן בן חקון משה אדרי
 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? השר גלעד ארדן
צילום: גדעון מרקוביץ' השר גלעד ארדן
 ??  ?? השרה גמליאל
השרה גמליאל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel