Israel Hayom

לפיד: ברק פועל לאיחוד בשמאל - אנחנו בחוץ

יו"ר יש עתיד הצהיר בשיחות סגורות כי אינו מתכוון לחבור לראש הממשלה לשעבר בניסיון להתמודד מול שלטון הליכוד ● "להכניס ראש בריא למיטה חולה"

- יהודה שלזינגר

החליט לוותר: זה לא סוד שבשבועות האחרונים עורך אהוד ברק מפגשים עם דמויות מגוש השמאל בניסיון להתניע מהלך פוליטי של איחוד שיוכל לה תמודד עם הליכוד, אלא שיו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, תוקע מקל בגלגלי היוזמה ואומר: "לא אצטרף ליוזמה של ברק".

בשבועות האחרונים נפגש ברק עם ציפי לבני, משה יעלון ויאיר לפיד. בשבוע שעבר הוא פגש גם את אבי גבאי. ברק, כך מתרשמים מי שנ פגשו איתו, מניע יוזמה לאחד את גוש השמאל, ללא תוכנית מדויקת ומפורטת אך ככל הנראה מתוך רצון שבסופו של דבר הוא ייקרא לעמוד בראש גוש כזה או לפחות יהיה בעל כוח ומשמעות מאחורי גוש שכזה. בימים האחרונים סיפר לפיד בשיחות סגורות על היוזמה של ברק והבהיר כי הוא לא מתכוון לקחת חלק בה ולא יהיה חלק מהנבחרת שברק מנסה להקים.

גורמים במפלגת יש עתיד אומ רים כי שמעו את היו"ר לפיד אומר כי מהלך שכזה בכלל לא בתכנון שלו. "אנחנו מספר שתיים בסקרים היום, היחידים שמאיימים על של טון הליכוד, ואנחנו גם לא נחשבים שמאל מובהק כמו לבני או העבודה. אי אפשר לעשות 'מישמש' לצר כים פוליטיים. אם יש למישהו סי כוי לנצח את נתניהו זה ללפיד. איך לומר בעדינות, לעשות גוש עם המ חנה הציוני זה להכניס ראש בריא למיטה חולה".

"לא בקונצנזוס"

לדברי אנשי המפלגה, "אהוד ברק זה לא גנץ. הוא לא בקונצנזוס. הוא לא מביא יותר מנדטים מלפיד, ואין טעם להצטרף לדבר כזה". עוד הם מבהירים כי בכל מקרה מדובר בדי בורים בלבד, כי שום גורם פוליטי לא מתכוון לעשות מהלך עד להודעה על הבחירות, ו"בינתיים, הכל דיבורים". כאמור, בשבוע שעבר נפגש ברק עם יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי. על פי פרסום בערוץ עשר, הפגישה נועדה להבהיר לגבאי כי אין לברק כוונה לחתור תחתיו.

 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? ברק
צילום: גדעון מרקוביץ' ברק
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? לפיד
צילום: אורן בן חקון לפיד

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel