Israel Hayom

החלטה אירופית נגד אנטישמיות

התקבלה פה אחד ● מנגד, הנוסח המחמיר שקידם הקונגרס היהודי האירופי - נדחה

- אלדד בק

ביוזמת ממשלת אוסט ריה והקונגרס היהודי האירופי אימצו אתמול שרי הפנים והמשפטים של 28 המ דינות החברות באיחוד האירופי הצהרה משותפת הקוראת לה גברת המאבק באנטישמיות. בגלל התנגדותן של מדינות מסויימות - בהן ספרד, שבדיה, צרפת והולנד - לא כללה ההצה רה התייחסות מפורשת לאנטי ציונות כתופעה אנטישמית.

עם זאת, ההצהרה קוראת לכל המדינות החברות באיחוד לאמץ את הגדרת האנטישמיות של "הברית הבינלאומית לזכר השואה", הכוללת סעיף המתייחס לשלילת זכותם של היהודים לה גדרה לאומית עצמית וכן לביטויי ביקורת מסויימים נגד ישראל כאנטישמיים. ההצהרה האירו פית אינה מתייחסת במפורש לאנטישמיות המוסלמית, שהיא הסכנה הגדולה ביותר לקהילות היהודיות באירופה בשני העשו רים האחרונים. מנגד, ההצהרה כן מתייחסת במפורש לאנטישמיות נאו נאצית. ההתייחסות לאנטי שמיות מוסלמית, שנדחתה, נכ ללת באמירה ש"אנטישמיות מכל כיוון קיצוני, פוליטי או דתי, אידאולוגי או אמונתי, משפי עה על ביטחון היהודים, רווחתם ויכולתם להזדהות כיהודים".

ההצהרה מודה, שיהודים במ ספר מדינות אירופיות "חשים חשופים באופן מיוחד לפיגועי טרור בעקבות העליה באירועים אלימים בשנים האחרונות". האח ראית האירופית למאבק באנטי שמיות, קתרינה פון שנורביין, אמרה ל"ישראל היום", כי מדובר במסמך שהוא "אבן דרך" ו"מסר פוליטי ברור" לרצון לפעול למען עתיד היהודים באירופה. הקונג רס היהודי האירופי, שהיה שותף ליוזמת גיבוש ההצהרה וניסוחה, ברך על המהלך "ההיסטורי" של האיחוד וציין את תפקידו המרכזי של קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ, שארצו מכהנת כנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, בקידום ההצהרה.

 ??  ?? קנצלר אוסטריה, קורץ
קנצלר אוסטריה, קורץ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel